A propos… Kultura in gospodarstvo: Dnevi poezije in vina & Ptujska klet; Anja Kovač & Vinko Mandl.

Anja Kovač, Beletrina, glavna producentka festivala: V fokusu letošnjih Dnevov poezije in vina je letos madžarska poezija, častna gosta pa sta čilski pesnik Raul Zurita z zbirko Daleč stran, domači pesnik, Prešernov nagrajenec Andrej Brvar s knjigo Transverzala, ki presega običajne oblike in predvsem vsebine pesniške zbirke po sebi. Nekaj je tudi programskih novosti, kot je, na primer, a še zdaleč ne edina, Pesniška promenada, naostrili pa smo že sam začetek festivala z Odprtim pismom Evropi, flamskega avtorja Stefana Hertmansa. Sodelovanje s Ptujsko kletjo je res neobičajno za običajne sponzorske podpore. Izšlo se je, ne prvič a tudi letos, izjemno lepo in v sozvočju. Vinko Mandl, direktor Ptujske kleti: Ptujska klet hrani najstarejše vino v Sloveniji, pridelano iz domačega grozdja, Zlata trta letnik 1917. Prav zdaj mineva sto let, ko je bilo brano grozdje tiste trgatve. Edina klet smo v Sloveniji, ki hranimo vse letnike po drugi svetovni vojni in marsikaterega iz obdobja med obema vojnama... K temu, da kot sponzor sodelujemo na Dnevih poezije in vina, zagotovo prispeva tudi dejstvo, da je Aleš Šteger naš rojak, poleg tega je najbrž odločilno tudi to, da sem, najbrž zaradi svojega nekdanjega aktivizma v študentski organizaciji v Mariboru posebej privržen kulturi, poleg tega pa ta festival z vsemi njegovimi vsebinam, časovno umestitvijo na konec poletja in z izbrano publiko v celoti sodi v to zgodovinsko mesto. Kultura prosperira vedno takrat, ko uspeva gospodarstvo. Takšna sta tudi mariborska in ptujska izkušnja... Za nas je tudi v poslovnem smislu sodelovanje na Dnevih poezije in vina investicija, ki sproža celo vrsto sinergij, ne pa strošek. Obseg sodelovanja pa je seveda odvisen od poslovnih rezultatov.

V oddaji Radia KAOS A propos; Kultura in gospodarstvo že z naslovom dokaj natančno označimo, da bomo govorili tudi o tem, kako morejo in zmorejo preživeti vsi ti silni dogodki, kulturni in drugi, ki jih v Ljubljani in Sloveniji priprejajo – zdi se, da še največ poleti, da bi se konec avgusta zgostili v skorajda neobvladljivo gmoto druženj in umetniške razposajenosti; S projektom, v katerem je načrtovano vsaj 23 oddaj te vrste, smo uspešno kanddidirali za sredstva iz javnega medijskega razpisa Ministrstva za kulturo Republike Slovenije.

Samo z javnimi sredstvi ti številni kulturni dogodki ne bi mogli niti nastati, kaj šele preživeti, zato je prej ko slej treba poiskati tudi druge nepsoredne denarne ali kako drugače materializirane vire tudi v gospodarstvu, pri vodstvih podjetij, ki jih organizatorji festivalov uspejo prepričati v te projekte in jih tudi pritegnejo k sodelovanju; Zdi se sicer, da imajo tisti, ki se že dlje časa, recimo – tradicionalno – ukvarjajo s festivalsko dejavnostjo, nekaj več možnosti za uspeh s svojimi prošnjami; Med tistimi, s katerimi govorimo v teh oddajah, skušamo pridobiti tudi mnenja o morda novih pristopih sodelovanja med kulturo in gospodarstvom, ki bi jih država, za začetek pa prav kulturna oblast, razumeli do te mere, da bi tovrstno sodelovanje spoznali kot skupno naložbo z večstanskimi gospodarskimi učinki in jo z ustrezno fiskalno politiko tudi podprli.

S takšno iztočnico smo se posvetili tudi letošnjemu, minulo soboto končanemu mednarodnemu festivalu Dnevi poezije in vina na Ptuju in nekaterih drugih slovenskih mestih in tudi krajih, ki so na ozemljih sosednjih Avstrije in Hrvaške.

Za uvod smo v naš studio nekaj dni pred začetkom Dnevov poezije in vina, ki so se uradno začeli minuli četrtek, zares pa še kak dan prej s pred-dnevi in pred-večeri in so potrem trajali še štiri dni, povabili Anjo Kovač, glavno producentko te prireditve, ki jo kot kolektiv sicer organizirajo v založbi Beletrina.

Če povzamemo (s pomočjo sklepnega Beletrininega sporočila za javnost) se je na Ptuju in drugih krajih po Sloveniji ter v Avstriji in na Hrvaškem od minulega četrtka pa do sobote zvrstilo več kot 60 dogodkov. Poezija, vino in glasba so se v tradicionalnih festivalskih oblikah kot so velika večerna branja s koncerti, zasebna branja, Hude pokušnje in mednarodna prevajalska delavnica, zvrstili odmevni dogodki, popestreni tudi z nekaterimi novostmi, o katerih je govorila tudi naša sogovornica gospa Kovač. Pesniki in pesnice so letošnje druženje začeli z močnim političnim poudarkom v Odprtem pismu Evropi, ki ga je letos napisal flamski pesnik Stefan Hertmans, na katerega se je še pred uradno otvoritvijo odzval evropski poslanec Bogovič, festival pa so s svojo prisotnostjo počastili in se pesniški srenji ter njenemu občinstvu skušali najbrž tudi dobrikati kot umetnosti naklonjeni ljudski izbranci: minister Židan s strankarskim zastopstvom, minister brez listnice Žmavc brez strankarskega zastopstva in evropski poslanec Šoltes, ki pa stranke tako ali tako nima. Še ne… Vsaj za zdaj.

Je pa bil tam, na festivalskih prizoriščih, čeprav vse dni festivala zelo zaposlen z rednimi službenimi dolžnostmi, doma in na tujem, tudi direktor vinarskega podjetja Ptujska klet Vinko Mandl. Ptujska klet in njena vinska znamka Pullus sta bila tokrat in že mnogokrat pred tem, t.i. »materialna sponzorja« Dnevov peozije in vina. Čeprav smo se skušali, kljub pozni uri otvoritvenega večera ali posebej ob dogovorenem terminu prihodnji dan, z g. Mandlom dvakrat sestati, se nam je – bodisi zaradi njegovih obveznosti bodisi zaradi prometnih zastojev na naši poti, ki se je drugič končala pri Slovenski Bistrici, to časovno okno izmuznilo; Pogovor smo posneli s pomočjo telefona, kar se seveda pozna na kakovosti zvoka. Sogovornika in poslušalstvo zatregadelj prosimo za razumevanje. Fotografije, ki smo jih uporabili v tem delu te naše večpredstavne oddaje so delo Mateja Pušnika in so povzete u uradne spletne strani festivala Dnevi poezija in vina – Stihoteka.

Direktor Ptujske kleti g. Vinko Mandl je v pogovoru za to oddajo med drugim povedal kar nekaj zanimivosti, povezanih z zgodovino in tudi aktualno produkcijo v njihovem podjetju, katerega lastnik je poslej Perutnina Ptuj; Letnik vina 1917 z Zlato trto, ki jo kot najstarejše arhivsko vino v Sloveniji hranijo prav v Ptujski kleti, je bil izjemen, tako kot vse kaže, bo tudi ta, letošnji, sto let potem… Letna proizvodnja presega milijon litrov vina, največ proizvedemo Haložana, najbolj popularna pa sta Sauvignon in Sivi pinot; Pullus pa je zelo uspešna blagovna znamka, s katero smo v minulih desetih letih dosegli prek 350 domačih in mednarodnih priznanj in medalj. Pullus je mednarodno zlahka izgovorljivo in prepoznano ime, pomeni pa petelinčka in s tem nov dan, novo jutro. so poslej

Oddajo Radia KAOS A propos… Kultura in gospodarstvo, ki je zasnovana kot naš glavni projekt v tem letu in za katerega smo uspeli na javnem medijskem razpisu pridobiti tudi podporo Ministrstva za kulturo Republike Slovenije, smo pripravili Urška in Aljaž Pengov Bitenc ter glavni avtor in povezovalec oddaje Andrej Pengov. Naša sogovornika sta bila Anja Kovač iz Beletrine in Vinko Mandl iz vinogradništva Ptujska klet. V oddaji smo uporabili tudi nekaj slikovnega gradiva, katerega vir je že omenjena spletna stran Stihoteka, avtor pa, kolikor smo lahko ugotovili, fotograf Matej Pušnik.

Hvala vsem za pozornost in lep pozdrav do prihodnje oddaje A propos… Kultura in gospodarstvo, ko bomo na podoben način, kot na Ptuju, govorili o lendavskem festivalu Vinarium, ki ga je po stroških za petkrat manj kot Dnevov poezije in vina. No, seveda je tudi zasnova drugačna, čeprav tudi mednarodna, saj sega tako s programom kot udeležbo prek vseh treh meja – na Hrvaško, Madžarsko in v Avstrijo. Na svidenje, torej, že prav kmalu.

A propos… Kultura in gospodarstvo: Dnevi poezije in vina & Ptujska klet; Anja Kovač & Vinko Mandl. A propos… Kultura in gospodarstvo: Dnevi poezije in vina & Ptujska klet; Anja Kovač & Vinko Mandl. A propos… Kultura in gospodarstvo: Dnevi poezije in vina & Ptujska klet; Anja Kovač & Vinko Mandl. A propos… Kultura in gospodarstvo: Dnevi poezije in vina & Ptujska klet; Anja Kovač & Vinko Mandl. A propos… Kultura in gospodarstvo: Dnevi poezije in vina & Ptujska klet; Anja Kovač & Vinko Mandl.

Oznake: