A propos, Umetnost: Skulpture Mojce Smerdu v Galeriji Murska Sobota

Ne mara ptičev; ljubi zemljo in življenje. Oblikuje ga vedno tako, da dodaja. Odvzemanje ni njen ustvarjalni princip.

Ne mara ptičev; ljubi zemljo in življenje. Oblikuje ga vedno tako, da dodaja. Odvzemanje ni njen ustvarjalni princip. Najraje upodablja radoživo žensko figuro, ujeto v trenutek zamaknjenosti.

Nekaj dni po otvoritvi smo si v Galeriji Murska Sobota ogledali razstavo s skupnim naslovom Skulpture, akademske kiparke Mojce Smerdu. Če je vodilo te naše oddaje med drugim tudi iskanje odgovorov, kaj (vse) je Umetnost ali kaj konstituira, določa neko stvaritev, da ji moremo reči – Umetnina, se nam je v dveh pogovorih, ki tvorita tokratno oddajo, ne da bi na to vprašanje neposredno odgovorili – odgovor ponudil kot na dlani. Ali, če skušamo biti bolj natančni: oba sogovorca sta opredelila kar nekaj možnosti zanj, vse pa se zlijejo v celoto v galeriji videnega. Zato smo pogovor z direktorjem Galerije Muska Sobota in kustosom razstave, dr. Robertom Inhofom, začeli z vprašanjem, zakaj so se odločili za nastop Smerdujeve z njenimi Skulpturami prav tam in zdaj? Prisluhnite odgovoru v oddaji…

Oddaja A propos, Umetnost! je del istoimenskega projekta, podprtega z javnimi sredstvi, ki jih zagotavlja Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije.

Razstava Skulpture v Galeriji Murska Sobota sodi v okvir predstavitev klasikov slovenskega kiparskega modernizma. Galerija ima v stalni zbirki štiri njene skulpture, ena – tista ki izstopa po domala čistih geometrijskih linijah valja in katere fotografijo so uporabili tudi na promocijskih gradivih, pa je na ogled tudi na tokratni razstavi.

Kiparsko ustvarjanje Mojce Smerdu je prežeto z življenjem, tudi kadar je strukturni element katere od njenih skulptur zidak. Najpogosteje pa so njene plastike podoba – včasih bolj, drugič manj stilizirane radožive ženske figure, za katero se zdi, da v nekem hipu obstane, otrpne v trenutku nelagodja, morda celo tragedije. Tudi razstava v Murski Soboti ponuja pogled v zgodbe o življenju in smrti, v katerih uzremo kiparkin razvoj vse od leta 1974 oz. 1976, ko je prvič samostojno razstavljala v Celju.

Oddajo A propos, Umetnost! v kateri se je Andrej Pengov pogovarjal z akademsko kiparko Mojco Smerdu ter direktorjem Galerije Murska Sobota in kustosom njene razstave Skulpture imenovane, dr. Robertom Inhofom, so sooblikovali tudi Urška in Aljaž Pengov Bitenc in Nina Radoš. Oddaja je nastala s pomočjo sredstev, ki jih zagotavlja Ministrstvo za kulturo na podlagi javnega medijskega razpisa.

Prihodnjo sredo pričakujemo, da bodo v oddaji gostovali umetniški vodje katere od nacionalnih glasbenih hiš in predstavili repertoar za prihodnjo sezono

Play