Eva Mahkovic in Simona Belle o prihodnji sezoni v MGL

Na velikem odru – reminiscence na 20. stoletje, na malih pa raziskovanje enaindvajsetega

V današnjo oddajo A propos, Človek! smo povabili gospe, ki zelo natančno poznata značaj, ali vsaj pretežne, glavne lastnosti človeka – če je kaj takega sploh mogoče spraviti na nekakšen skupni imenovalec, ki bi ga lahko poenotili v Človeku z veliko začetnico, katerega del življenja je tudi gledališče…? Pa ne katero koli – ampak povsem določno izbrano – Mestno gledališče ljubljansko. Z nami sta bili tokrat Eva Mahkovic, dramaturginja in Simona Belle, vodja službe za odnose z javnostjo in trženje. Dober dan in dobrodošli v oddaji A propos, Človek!

K pogovorom v katerih skušamo predstaviti glavne značilnosti in najpomembnejše poudarke prihajajoče sezone ponavadi povabimo prvega človeka posameznega gledališča in treba je reči, da se je vsa leta doslej gospa Barbara Hieng Samobor, direktorica in umetniški vodja MGL z veseljem odzvala našim vabilom, tokrat pa je na službeni poti v tujini, zato je prosila za »vskok« – tako se v gledališču delovno reče nadomeščanju igralcev v primeru, ko kateri od nosilcev posameznih vlog ne more nastopiti. Obe – in Eva in Simona pa bosta tokrat nastopili v povsem pravih, njunih že davno napisanih in neštetokrat uspešno odigranih vlogah. Kajti središče njunega zanimanja, v fokus njunega dela je gotovo v prvi vrsti Človek. Posameznik v – sto-tisoč glavi množici, ki vsako leto – enkrat morda malo manj, drugo leto spet več – obiskujejo predstave na treh gledaliških odrih sredi prestolnice, , nekaj korakov od našega studia, tam čez glavno mestno cesto – na Čopovi 14.

Najprej smo vprašali gospo Mahkovic – kako, s kakšnimi orodji, znanji, inovativnostjo in kaj-vem-še-š-čim, vsako leto znova nastaja letni program, se pravi repertoar gledališča, ki ima za seboj častivrednih 64 let profesionalne zgodovine, ki je s prek 100 zaposlenimi drugo največje slovensko gledališče in kjer približno 40-članski igralski ansambel odigra vsako sezono okrog 400 predstav?

Trenutna repertoarna usmerjenost MGL, smo prebrali v MGL-jevih programskih gradivih, sledi tistim načelom, ki zapovedujejo gledališču živ, polemičen, sproten dialog s sodobnostjo. Nabor besedil in tematik zajemajo iz moderne (sočasne) dramatike, klasične igre so v program MGL vključene redkeje, praviloma takrat, ko izbor ustvarjalcev zagotavlja aktualno branje in ostro ter vznemirljivo konfrontacijo. Uporaba različnih žanrov in uprizoritvenih principov, sprotno in premišljeno odzivanje na svet okrog gledališča in njegovih ustvarjalcev, so le nekateri prijemi, s katerimi nastaja tisto, kar potem skozi celo sezono prikazujejo na svojih treh odrih ali na gostovanjih. Kako se ta programska načela kažejo v naboru naslovov, sta naši tokratni sogovornici pojasnjevali bodisi prek opisov posameznih naslovov in avtorjev, bodisi skozi predstavitev organizacijsko- promocijskih orodij, s katerimi privabljajo abonente in druge obiskovalce

Dosedanje izkušnje so pokazale, da je najboljša promocija – ali če hočete vaba za vpis abonentov za novo sezono – dobro odigrana in obiskana pravkar minula sezona. Od 90 do 100 tisoč obiskovalcev, med katerimi je 5.000 abonentov v eni sezoni za Slovenijo, Ljubljano, niso mačje solze…

Deset do dvanajst premier na leto… Tokrat jih bodo ustvarili dvanajst; in to še ne bo vse, kar pripravljajo. Tu so še bralne uprizoritve pa učne ure in letni glasbeni nastop, pravi pravcati koncert igralk in igralcev MGL v Kinu Šiška, gostovanja drugih gledališč na njihovih odrih in – ne nazadnje zbirka knjig o gledališču in za gledališče – Knjižnica MGL.

Tokratno oddajo A propos, Človek, v kateri sta sodelovali Simona Belle in Eva Mahkovic iz Mestnega gledališča ljubljanskega so pripravili Nina Radoš, Urška Pengov Bitenc in Andrej Pengov. Prihodnjo oddajo načrtujejo že čez teden dni.

Play