Monografija o igralcu z veliko začetnico: Polde Bibič

Takega že dolgo ni bilo in težko se bo kmalu kakšen našel

Tako rekoč ob letu osorej – da bi minilo celo leto je manjkalo samo šest dni – so v SNG Drama Ljubljana izdali novo igralsko monografijo. Pred letom dni – v začetku junija – so izdali sijajno knjigo v luksuznem formatu gledališkega lista o igralki Mileni Zupančič, konec letošnjega maja pa o – lani sredi julija umrlem velikanu Draminih in drugih slovenskih gledališč – Poldetu Bibiču. Uredniško delo je sijajno opravila Mojca Kranjc, k sooblikovanju publikacije pa je pritegnila Vasjo Predana, Sašo Pavček, Marcela Štefančiča mlajšega, Aleša Valiča, Borisa A. Novaka in Aleša Bergerja ter oblikovalca Aleša Vipotnika in še vsaj 23 sodelavcev – od fotografov, grafikov, zgodovinarjev, arhivarjev, bibliotekarjev, skrbnikov gledaliških in filmskih ter televizijskih zakladnic v najrazličnejših institucijah ali v neinstitucionalnih zbirkah.

Vsi glavni sooblikovalci Bibičeve monografije, razen Marcela Štefančiča, so na tej predstavitvi opisali njihov prispevek in obudili kak izbran spomin ali anekdoto na dramskega, filmskega in televizijskega igralca, profesorja na igralski akademiji, direktorja glavnega slovenskega gledališča in pisca – kot je sam označil svoje pisateljevanje, saj ni hotel biti pisatelj – na izjemnega Poldeta Bibiča, človeka z menda najširšim nasmehom daleč naokoli.

V izbiri posnetkov z javne predstavitve smo se omejili, tako da smo se – razen v enem primeru – za zdaj ognili anekdotam, ki so jih pripovedovali zvečine vsi soavtorji monografije. Prihranili smo jih za katero od poletnih oddaj… Začeli pa smo z uvodnim nastopom novega ravnatelja SNG Drama Ljubljana Igorja Samoborja, ki je zaradi vrste zelo osebnih okoliščin, okoliščin, ki zaznamujejo tudi intimo-kolegialne trenutke v življenju posameznika, igralca pa sploh, pravzaprav zadržal v sebi mnoga čustva, ki so ga ob tem prežemala.

V tej oddaji objavljamo torej delčke iz nastopov urednice monografije Mojce Kranjc, Saše Pavček, ki je pisala o umetniški besedi Poldeta Bibiča in ki je prispevek v monografiji naslovila z – Med poetom in svetom, Borisa A. Novaka, ki se v knjigi spominja Poldeta Bibiča kot ravnatelja Drame, pa Vasje Predana, ki je pripravil spominsko vinjeto nepozabnemu igralcu z naslovom Antihamletovski Hamlet, Aleša Valiča, ki je opisal pedagoško delo Poldeta Bibiča na igralski akademiji ter Aleša Bergerja, ki je med Bibičevo izbiro, da je pisec in dejstvom, da je bil tudi pisatelj naslovil svoj prispevek z naslovom Polde Bibič, pripovednik.

Štirideseto letošnjo oddajo A propos: ob 15.h sem jo pripravil Andrej Pengov – in kot že zapisano: o anekdotah – morda bolje – o nekaterih skupnih doživljanjih in doživetjih, soustvarjalcev monografije s Poldetom Bibičem pa ob prvi prihodnji priložnosti. Na svidenje v 41. oddaji, ko se bomo s poslovnežem Bogdanom Lipovškom, direktorjem dveh velikih hotelov v središču Ljubljane, pogovarjali o poslovno ali bolje rečeno lastniško in kapitalistično razumljivih, v kulturnem smislu pa nerazumnih in najbrž kar pritlehnih odločitvah. Ali morda drugače: kaj loči uspešnega, kulturnega gospodarja od kičastega kapitalista? Morda samoomejitev v pohlepu?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *