Ljubljana

Zadnje objave

Dobra država vlaga kandidature za novo mestno oblast v Ljubljani

V vabilu na današnje srečanje ob vložitvi kandidatur pred vhodom v Upravno enoto na Adamič-Lundrovem nabrežju sporočajo, da bo poleg kandidata za župana Ljubljane Smiljana Mekicarja in kandidatov z liste, ki ima v nasprotju z ostalimi operativen, neideološki program, na dogodku sodeloval tudi predsednik stranke Dobra država, prof. dr. Bojan Dobovšek, ki bo predstavil zahteve Dobre države po enakopravnem medijskem obravnavanju vseh kandidatov in strank ter ureditvi delovanja agencij za merjenje javnega mnenja, ki so postale nenadzorovan instrument politične promocije. Kandidata Mekicarja so sicer predstavili na ljubljanski železniški postaji 25. septembra, kjer smo z njim in s predsednikom stranke posneli priložnostna predstavitvena pogovora; najprej pa smo govorili s Smiljanom Mekicarjem, predsednikom Sveta Četrtne skupnosti Črnuče, dolgoletnim podjetnikom, z večletnimi izkušnjami v medijih, marketingu in turizmu ter sedaj že s 13 letni delomi v državni upravi, na ministrstvu za gospodarstvo, elektronskih komunikacijah in zdravstvu. Mekicar je torej kandidat stranke Dobra država za župana Ljubljane. Naš drugi sogovornik pa je bil predsednik te stranke dr. Bojan Dobovšek. Nadaljujte z branjem →

Objavljeno pod oznako:

Mala scena MGL: Jacobs-Jenkins in Šturbej, Gloria

Med iztopajočimi posebnostmi gledališke sezone 2018/2019, ki so jo v MGL nadnaslovili s veznim sporočilom, ki povezuje 6 premier na Velikem odru in 5 na Mali sceni, je vsekakor »Vzgoja srca« in sm sodi tudi angažman petih igralcev, ki bodo režirali prav toliko premiernih predstav prav tam, na Mali sceni. Med njimi sta dva, ki sta se že odmevno in večkrat podpisala kot režiserja odrskih del – Primož Ekart in Boris Ostan, tri bomo v tej ustvarjalni vlogi v tem gledališču spoznavali prvič: Natašo Barbaro Gračner, Gregorja Grudna in Branka Šturbeja; Navdih za uporabo Vzgoje srca za poimenovanje sezone se jim je ponudil z znamenitim istoimenskim romanom francoskega literarnega realista Gustava Flauberta, ki bo ob koncu pravkar začete sezone slavil natanko 150 let od izida in ki sodi med tri najlepše romane o Parizu; Vendar s Parizom in Flaubertom ta izbor skupnega poimenovanja naj ne bi imel nič; s srčnimi zadevami, pač! S sporočili o vzgoji, taktnosti, dostojnosti, razumevanju v medčloveških, zlasti intimnih odnosih, tudi v poklicu in službi pa sploh; In med tovrstna dela sodi tudi Gloria, dramsko delo Brandna Jacobsa-Jenkinsa, nekdanjega novinarja revije New Yorker, ki je nastalo leta 2015 in s katerega režijo se je spoprijel Branko Šturbej, dramski igralec, prvak ljubljanske Drame. Premiera in prva slovenska uprizoritev bo v četrtek, v torek pa so to delo predstavili na novinarski konferenci. Začela jo je Barbara Hieng Samobor, direktorica in umetniška vodja MGL, nadaljevali pa so jo Valerija Cokan, prevajalka, potem ko je že videla uvodno vajo za predstavo Gloria, Lejla Švabič, damaturginja in Branko Šturbej, režiser. Nadaljujte z branjem →

Objavljeno pod oznako:

Zoran Janković gre v četrti mandat. Brez PS, s podpisi volivcev in s prvima konkurentoma.

Zdaj se začenja zares. Vsaj v Ljubljani. In pomalem že tudi drugod; Deseti dan potem, ko je Zoran Janković objavil, da se bo potegoval še za četrti županski mandat, se je na železniški postaji Ljubljana predstavil prvi protikandidat Smiljan Mekicar, sicer predsednik ljubljanskega odbora stranke Dobra država in predsednik Četrtne skupnosti Črnuče; sedemnajsti dan potem pa je prek Facebooka napovedal svoj vstop v županski tekmo tudi poslanec in svetnik SDS v Mestnem svetu MO Ljubljana dr. Anže Logar. Zanimivo pri tem je, da bi se oba protikandidata, če bi bil izvoljena, najprej in največ ukarjala z infrastrukturmi projekti ali njihovimi aplikacijami, ki pa so, za razliko od Jakovičevih zastavljeni povsem drugače; Vsaj v pogledu prioritet, čeprav smo kar nekaj tega – vendar ne čisto vse – v nekoliko drugačnih različicah že slišali ali brali v razvojnih dokumentih MOL in političnih premislekih stranke Pozitivna Slovenija, v županovih nastopih pa sploh; Posebej za Radio KAOS smo po novinarski konferenci na ljubljanski želežniški postajo posneli izjavi Dobovška in Mekicarja; objavili ju bomo v posebnem prispevku; Za Logarjeve programske poudarke pa se je treba potruditi na Facebook; Da pa bi bile primerjave sploh mogoče, objavljamo najprej celoviti posnetek predstavitvenega nastopa kandidature Zorana Jankovića pred sedemnajstimi dnevi na Dvornem trgu, tik ob Spomeniku slovenskim vojnim prostovoljcem, borcem za osvoboditev, združitev in enakopravnost jugoslovanskih narodov v letih 1912-1918. Če za oporo posnetku zapišemo le nekaj poudarkov iz Jankovičevega napovednega nastopa neposredno ob predvolilni pisarni Liste Zorana Jankovića in njega kot županskega kandidata, seveda ne moremo mimo njegove uvodne opombe, da se je za ta korak odločil »…zaradi velike želje, ki so jo izrazili prebivalci Ljubljane, izjemna ekipa in svetniki njegove liste…« Odmevov na Mekicarjevo kandidaturo še nismo zaledili, na Logarjevo pa so izbruhnili takoj po prvih objavah. Nadaljujte z branjem →

Objavljeno pod oznako:

Balzacov in Pipanov Mercadet ali Poslovni človek otvarja sezono v MGL

Sobota je, vsaj v Ljubljani, sicer dan za premiere v glavnem slovenskem gledališču, v Drami, tokrat pa prav na ta dan tudi uradno začenjajo sezono v Mestnem gledališču ljubljanskem. Repertoarni izbor se po prvih sporočilih in napovedni novinarski konferenci zdi temeljito premišljen in dobro izbran; Zaradi Balzacovega dela samega, zaradi ekipe, ki ga postavlja na oder in zaradi slavnostnih razlogov, ki bodo nadgradili premiero; V sklepnem delu večera bo namreč Dnevnik, družba medijskih vsebin, enaintridesetič podelil nagrado najboljši Mgl-jevi ustvarjalki v pretekli sezoni; Uprizoritve gledališke sezone 2017/2018 je ocenjevala komisija v sestavi Gregor Butala, novinar kulturne redakcije Dnevnika, Tomaž Gubenšek, dekan AGRFT in Vesna Miloševič Zupanič, abonentka MGL. A vrnimo se k Mercadetu Honoréja de Balzaca, v prevodu Primoža Viteza ter v avtorski priredbi in režiji Janeza Pipana: Balzac meščansko, sicer razvajeno odraščajoče dete iz prve polovice 19-ega stoletja, je doživel zgolj 51 let; Plemiški »de« si je pred priimkom dopisal sam in hotel je biti vse tisto, kar bi ga približalo bogatašem in aristokraciji kot vodilnemu razredu; Slovi kot romanopisec z več kot 40 romani – tudi v nizu Človeška komedija in z drugimi, skupaj več kot stotimi deli, mnogimi podpisanimi s psevdonimi ali celo nepodpisanimi; poskusil se je celo kot literarni kritik, vedno z željo biti pripoznan tudi med filozofsko srenjo. Skušal se je preživljati tudi z novinarstvom in založništvom, povsod brez opaznejše gmotne in družbene zadovoljitve, zvečine nenehno v dolgovih. Kljub stremljenju k bogastvu in užitkarstvu, kar je bila tudi njegova glavna avtorska preokupacija, se je z izjemno intenzivnim delom, s pomočjo kave ter drugih poživil in opijatov literaturi razdajal tudi po 17 ur na dan; tako se je skušal povzpeti med slavne in preskrbljene, zato se je poskusil tudi v dramatiki. Nadaljujte z branjem →

Objavljeno pod oznako:

Cankarjev dom 2018-2019: 3 novi festivali

V sredo, tri dni pred sredino septembra, so v Cankarjevem domu predstavili program sezone 2018-2019. Ob uvodni predstavitvi glavnih programskih sklopov, ekskluzivnih zanimivosti in programskih novitet so s posameznimi programskimi disciplinami nadaljevali v delovnih okoljih programskih vodij ali vodij sektorjev, tudi kongresnega, poslovnega in tehničnega dela. Začeli so z vodenim ogledom dela razstave Ivan Cankar in Evropa: med Shakespearom in Kafko v Galeriji CD, ki so ga ponovili še popoldne in ki sodi v delokrog gospe Nine Pirnat Spahić. Dan odprtih vrat, kot so poimenovali pravkar minulo sredo v Cankarju, se je sicer začel že zgodaj dopoldne z otroško delavnico, potem pa si je bilo moč ogledati tudi orgle in zaodrje Gallusove dvorane, pa čebelje panje, zvečer pa še premiero filma v Kosovelovi dvorani z naslovom – Tisoč ur bridkosti za eno uro veselja – Ivan Cankar ter porisluhniti koncertni izvedbi korespondence med Cankarjem in Štefko ter Abino Loeffler. Ta glasbeni dogodek v Štihovi dvorani z naslovom Ne piši mi dokler ti ne pošljem naslova je dramatiziral Ivo Svetina. Nadaljujte z branjem →

Objavljeno pod oznako:

Vzgoja srca za novo sezono MGL.

V Mestnem gledališču ljubljanskem so zdaj že davnega tridesetega maja, predstavili gledališko sezono 2018/2019. Predstavitev je vodila in povezovala Barbara Hieng Samobor, direktorica in programska vodja glavnega gledališča v prestolnici; Sredi poletja, ko gledališča – vsaj kar zadeva predstave v dvoranah matične hiše – samevajo, objavljamo integralni posnetek tega dogodka; Morda pride prav že čez teden ali dva, ko se bodo prvi dopustniki iz zajetne skupine stotisočih obiskovalcev tega gledališča v minuli sezoni in marsikdo od njegovih soustvarjalcev že vračali s počitnic; Kot opomnik, napovednik in vabilo hkrati. Pa tudi zato, da se tisti, ki še niso vpisali abonmajev v spomladanskem terminu med sedmim in trinajstim junijem lahko za to odločijo še v dveh jesenskih – med tretjim in štirinajstim septembrom ter med desetim in sedemnajstim oktobrom. V neredigirani obliki pa priobčujemo tudi zapis zainteresiranim javnostim oz. sporočilo za medije, kot so ga še isto popoldne posredovali iz promocijskega oddelka MGL. Nadaljujte z branjem →

Objavljeno pod oznako:

Ana Desetnica poživlja Ljubljano in še enajst slovenskih krajev

Osnovno poslanstvo Gledališča Ana Monro, ki ob Ani Destnici vsako leto pripravlja tudi festivala Ana Plemenita in Ana Mraz, je promocija in razvoj uličnega gledališča. So edina organizacija v Evropi, ki je dejavna na vseh področjih te umetnosti; Ustvarjajo avtorske produkcije, izvajajo različne programe neformalnega izobraževanja in usposabljanja, organizirajo že omenjene festivale in druge javne dogodke, vpeti pa so tudi v mnoga mednarodna sodelovanja; Nagovarjajo raznoliko občinstvo in spreminjajo namembnost prezrtih urbanih kotičkov v mestih ter vanje privabljajo tudi ljudi, ki sicer ne obiskujejo kulturnih dogodkov, so med drugim zapisali na svoji prenovljeni spletni strani, na katero je Goro Osojnik, naš sogovornik, prvi človek gledališča in tokratnega, že enaindvajsetega festivala Ana Desetnica, še posebej ponosen; Mnoge vsakdanje, v dnevnem hitenju res morda prepogosto mimobežne predele mestnega središča so tudi s tem programo odprli kot mestno dnevno sobo; Prav tovrstno odpiranje mestnih prostorov pa je del večletne strategije Mestne občine Ljubljana. Mednarodni festival uličnega gledališča Ana Desetnica z urbano umetnostjo torej spreminja namembnost javnega prostora; Odpira ga ljudem na dostopen način; Že nekaj časa ne le v prestolnici pač pa po vsej Sloveniji; Na njem se vsako leto predstavijo atraktivne in kakovostne referenčne ulične skupine iz Slovenije in tujine; to je tudi prostor za predstavljanje še neuveljavljenih skupin in eksperimentalnh projektov raznovrstnih žanrov in disciplin. Goro Osojnik, umetniški vodja festivalov in direktor društva Gledališče Ana Monro, nas je sredi dogajanja, še preden se je začel niz petnajstih dogodkov sedmega festivalskega dne, obiskal v studiu Radia KAOS; v pogovoru sva napletla marsikaj o enaindvajsetletni Ani Desetnici, njenem matičnem gledališču soimenjakinje Monrojeve, ulični umetnosti nasploh in mestu Ljubljana, kjer je sobivanje najrazličnejših festivalov neti poletne strasti z najrazličnejšimi umetniškimi izpovedmi. Vendar: Festival Ana Desetnica ni samo umetniški, je tudi socialni dogodek. Nadaljujte z branjem →

Objavljeno pod oznako: