Družinski parlament v MGL: premiera za vabljene, pred volitvami

Barbara Hieng Samobor, direktorica in umetniška vodja MGL: V repertoarju smo igro Družinski parlament je načrtovali na Mali sceni. Zaradi okoliščin, ki so posledica zdravstvenih težav v ansamblu in upoštevaje žanr, ki ga publika dobro sprejema, smo jo prestavili na Veliki oder. Alenka Klabus Vesel, dramaturginja in prevajalka: To besedilo ponuja obilo zabave ravno s tem, ko prikazuje družino, ki deluje po principih parlamentarne demokracije. Primož Ekart, režiser: Kar se dogaja v slovenskem parlamentu je slab teater in tudi kadar hoče to biti, ni komedija. Naš Družinski parlament pa je komedija, gledališka igra, kot mora biti.

Potem, ko je bila prva uprizoritev igre Družinski parlament na sporedu Mestnega gledališča ljubljanskega takoj po Božiču in državnem prazniku Samostojnosti in enotonosti, ki ji je do konca leta sledilo še nekaj ponovitev in ki so se nadaljevale tudi v novo leto, pa je v četrtek zvečer na Velikem odru neke vrste uradna premiera ali kot so jo poimenovali »premiera za vabljene«. Minuli torek so to delo katalonske dramatičarke, scenaristke in režiserke Cristine Clemente predstavili tudi na novinarski konferenci, ko je direktorica in umteniška vodja MGL-ja Barbara Hieng Samobor najprej pojasnila reprtoarno spremembo, ki jo je narekovala bolezen v ansamblu in je v prvi vrsti doletela prav ekipo Družinskega parlamenta; Sprememba namreč, ne bolezen.

Komedija Družinski parlament se sicer ukvarja tudi z zelo resnimi, ne le znotrajdružinskimi, vsaj posredno in asociativno tudi s perečimi družbenimi vprašanji; V družinskem ozvezdju in – odvisno seveda od družbenega in poklicnega položaja – pa tudi v onem drugem, se zlahka najde sleherni posameznik. Pred nami je družina z dvema odraščajočima otrokoma, ki se že zavedata vojega mesta doma in zunaj doma. Starša že od nekdaj skrbita za to, da je vzgoja in življenje znotraj družine v skladu z načeli prave demokracije. Imajo svojo ustavo, zakone, volitve, proračun, plačujejo davke, zložili so družinsko himno, tako da delujejo kot prava mala država. Zaplet nastane, ko začne hči zahtevati spremembo vodenja parlamenta in vrsto drugih posegov v njihovo ureditev. V ustaljena družinska razmerja se priplazijo znani predvolilni in parlamentarni vzorci obnašanja, kot so lobiranja, korupcija, karierizem in nenadoma vstopi v dogajanja še peti človek, nemški študent, hčerih fant, ki je prazaprav ključna oseba razpleta te igre.

Dramaturško – tako je ponavadi tudi v realnem življenju, ne le na odru – so to zelo zapletene situacije in zato smo nujno morali najprej govoriti z dramaturginjo in prevajalko Alenko Klabus Vesel, ki je tudi poskrbela, da so se v mestnem teatru odločili za to besedilo Clementejeve, letos nekako v 40.letu starosti, sicer priznane in nagrajene katalonske gledališke in filmske ustvarjalke. Igra je nastajala tudi ob njenih obiskih na gimnaziji v katalonski Gironi in ob pogovorih z dijaki.

Režiser predstave je Primož Ekart, odrasli mladenič z mnogimi izkušnjami v gledališču in v družini. V parlamentu pa menda še ne… Vendar, kdo ve, saj bodo znova kmalu volitve. Ta igra in najin pogovor sta, kot boste lahko razumeli iz odgovorov, dobra predpriprava, trening, tako rekoč…

Ob že omenjenem Jožefu Ropoši v Družinskem parlamentu igrajo še Lena Hribar, Jernej Gašperin, Tanja Dimitrievska in Domen Valič, ob Klabus Veselovi in Ekartu pa so drugi soustvarjalci predstave tudi scenograf Damir Leventič, Kostumografka Belinda Radulović, avtor glasbe Davor Herceg, svetovalec za gib Sebastjan Starič, lektorica Maja Cerar in oblikovalec luči Boštjan Kos.
Na novinarski konferenci v MGL je za Radio KAOS bil avtor tega prispevka Andrej Pengov, ki se je tudi pogovarjal z dramaturginjo in režiserjem, objavljene fotografije z vaj za igro Družinski parlament pa so delo Petra Uhana.