Ruska muzikala po Puškinu in Bulgakovu na Festivalu Ljubljana. V atriju – omage kiparju Zmagu Posegi.

Gledališče LMD »Novaya scena« iz Sankt Petersburga predstavlja muzikal kot nov žanr ruskega gledališča. Nocoj in jutri Onjeginovega demona, v četrtek in petek pa Mojstra in Margareto.

Danes in jutri si lahko v Križankah, v sklopu prireditev Festivala Ljubljana ogledate muzikal Onjeginov demon katerega je predstavitev potekala nekaj ur prej, na dan predstave, v dopoldanskem času. Onjeginov demon je torej muzikal narejen na podlagi Puškinovega romana v verzih Jevgenij Onjegin; Na novinarski konferenci so muzikal, poleg direktorja Festivala Ljubljana Darka Brleka, predstavili tudi režiserka predstave Sofie Streisand, koreograf Dimitrij Pimonov, skladatelj Anton Tanonov ter nastopajoča Ivan Ožogin in Anton Avdejev, prvi nosilec glavne vloge v Ognjeginovem demonu, drugi pa v Mosjtru in Margareti.

Režiserka Streisandova je spregovorila o Puškinu, Jevgenij Onjeginu, Dostojevskem, Tolstoju, Bulgakovu; Poudarila je, da so ti ruski pisci svetovno znani in seveda njihove zgodbe so dih jemajoče, zato bi morale biti interpretirane velikokrat; Ne le v operah in baletih, po katerih je Rusija znana, pač pa tudi v muzikalih. To je v Rusiji nov žanr, zato je bil to zelo ambiciozen projekt, da bi tekmovali z Broadwayskimi predstavami, da bi ustvarili in uprizarjali ruske muzikale na nivoju Broadwaya ali kot jih lahko ponudita samo še London ali Paris.

Dimitrij Pimonov je pojasnil, da je muzikal v Rusiji na odrih že približno pet let in da je presenečen nad pozitivnim odzivom ruskega občinstva na ta novi žanr v Rusiji. Pravi tudi, da si je v soavtorstvu zastavil skoraj neizvedljivo nalogo – kako bi napisali glasbo tako, da bi bila bolj razumljiva navadnemu poslušalcu a tu in tam še vedno ostati zvest operi Čajkovskega.

Antona Tanonov pa je kot koreograf pojasnil oblikovanje dela z njegovega vidika. Povedal je: Naša akademija teatra v Rusiji seveda poučuje in pripravlja igralce za muzikal kot žanr. Ampak muzikal je poseben žanr, znati moraš igrati, peti in plesati. To so torej tri pomembne zadeve, ki jih morajo igralci v muzikalu obvladati. Zame je bilo v teh dveh produkcijah zanimivo to, je še dejal Tanonov, da je bila glasba popolnoma različna: napisana je bila na Broadwayski način, tu so bili še ruski plesi in tudi nekakšna nemška glasba. To velja tako za predstavo Mojster in Margareta kot tudi Onjeginov demon. Tako so ustvarili različne stile koreografij. Recimo v Onjeginovem demonu so na oder postavili valček, en ples na kabaretski način, v uprizoritvi pa so tudi tudi ruski narodni plesi.

Glavni igralec Onjeginovega demona, Ivan Ožogin, je poudaril, da sta predstavljena muzikala v Rusiji sicer muzikala napisana in uprizorjena na podlagi najbolj branih literarnih del v Rusiji in da je prav to vreno posebne pozornosti. Občinstvu je zaželel veliko užitka v predstavi. Pred koncem novinarske konference pa je svojo vlogo v Mojstru in Margareti predstavil še Anton Avdejev, tenorist izjemnih glasovnih sposobnosti, višin in interpretativnih sposobnosti.

Nocojšnji in jutrišnji večer se nam bo zasedba Gledališča LMD iz Sankt Peterburga v Križankah torej predstavila, kot poudarjajo na Festivalu Ljubljana, z ekstravagantno, izvedbeno in izpovedno drzno gledališko, glasbeno in plesno interpretacijo Onjeginovega demona, ustvarjenega na podlagi Puškinovega romana v verzih, v četrtek in petek pa z nič manj pogumno uprizoritvijo muzikala Mojster in Margareta znamenitega literata Bulgakova.

Na današnji novinarski konferenci pa so predstavili tudi razstavo, omage akademskemu kiparju Zmagu Posegi. Kustosinja gospa Nelida Nemec je pojasnila nekaj več podrobnosti te postavitve in spregovorila o razlogih zanjo. Razstava bo umeščena v atrij Festivala Ljubljana, odprli pa jo bodo jutri, v torek, ob osmih zvečer.
Za Radio Kaos je prispevek pripravila Urška Pengov Bitenc.

Leave a Reply

Your email address will not be published.