V MGL zgodaj septembra začnejo z »butik« sezono polno Skrivnosti

Barbara Hieng Samobor, direktorica in umetniška vodja MGL: Sezona 19/20 je za MGL večja kot je bilo v navadi doslej; na repertoar namenjen Mali sceni smo dodali predstavo več, to jabolko zlato, v kateri sodelujemo štirje koproducenti; Središče sezone pa se bo strnilo v Buljanovem znanstvenem kabaretu 2020, ki nastaja po motivih Hararijevih pretesljivih delih in ki bo koprodukcija MGL, Drame in Cankarjevega doma. Naša krstna uprizoritev bo prikazana še pred filmom svetovne produkcije, ki se ukvarja z enako snovjo človeške zgodovine in prihodnosti. Naša prihodnost se tokrat začneže sredi septembra, kar je za slovenska gledališča zelo kmalu, zgodaj septembra...

Teden dni po predstavitvi repertoarja za sezono 19/20, ki so jo predzadnjega maja pripravili na Velikem odru, nas je v studiu obiskala direktorica in umetniška vodja Mestnega gledališča ljubljanskega gospa Barabara Hieng Samobor; Posnetek pogovora o novi sezoni smo pripravili posebej za poletni spored Radia KAOS; Čez nekaj dni pa bomo objavili tudi avtentični video zapis omenjene predstavitve v gledališču, ki mu bo dodan posebej za ta namen pripravljen direktoričin uvod.

Pogovor smo začeli z vprašanjem o obsegu repertoarja nove sezone, ki bo tokrat uprizorjen na domačih deskah – Velikem odru in Mali sceni ter dveh odrih Cankarjevega doma – v Gallusovi in Štihovi dvorani. Pričakovali bi, da bo število premier tako, kot je za sezone v MGL (in tudi nekaterih drugih slovenskih gledališčih) običajno – dvakrat po šest predstav za vsakega od obeh odrov; Vendar, ne; Novih predstav, premier torej, bo več, skupaj trinajst, že v uvodnem delu pogovora pove Barbara Hieng Samobor.

Naj ponovimo, da je bil ta pogovor posnet prve dni junija, ko je bil v neredigirani obliki tudi prvič objavljen in v mesecu, ko se je v Mestnem gledališču ljubljanskem, preden so se odpravili na dopuste, zgodilo še marsikaj. Ne le že omenjena premiera igre Izkoristi in zvrzi me Ize Strehar in Gregorja Grudna, ki čaka na septembrski niz ponovitev in ko bosta že sredi tega, še vedno poletnega meseca na sporedu že prvi premieri nove sezone tako na Velikem odru kot na Mali sceni. Govorimo o tudi že omenjih delih Morano-Divjak 7 dni in Wade-Šorak Dragi, doma sem!

Nismo pa še omenili glavnega dogodka ob zaključku minule sezone, ki je bila posvečena pokojnemu Gašperju Tiču, ko so se znova poklonili cenjenemu kolegu in srčnemu prijatelju. Na dan, ko je dve leti nazaj slovensko gledališko igralstvo izgubilo mojstra igre, komediografa, dramatika in libretista, so tokrat prvič slavnostno podelili nagrado za izvirni libreto, ki nosi njegovo ime. Ob spominu nanj bodo poslej na ta dan, vsakič 18. junija slavili zvrst, ki se ji je zapisal z izjemnim avtorskim opusom glasbenega gledališča.

Strokovna komisija v sestavi Iva Krajnc Bagola, Matej Bogataj, Davor Herceg, Jaka Ivanc in Ira Ratej, ki se je odločala sprva med devetimi pisci libretov in končno med najboljšima, je bila v precejšnji zadregi, saj so se v sklepni fazi odločali med dvema zelo raznolikima in kakovostnima libretoma. Zadrego so presegli tako, da so prvo leto nagrado Gašperja Tiča podelili dvema avtoricama – Simoni Hamer za libreto Cimra in Jani Kolarič za libreto Dogodki v kraju Gabela.

Če za spletno stran telegrafsko preletimo repertoar, o katerem je podrobno v intervjuju govorila Barbara Hieng Samobor, so to – po že omenjeneni uvodni septembrski predstavi – v nadaljevanju prihodnje sezone kmedija Volpone elizabetinskega dramatika Bena Jonsona … Morda je Volpone tudi sinonim za tisto, kar imenujemo svoboda? V prevodu Janeza Menarta jo bo režiral Diega de Bree. Avstralski dramatik Andrew Bovell, pred nekaj leti so v MGL uprizorili njegovo igro Samba lantana, tokrat pa bo njegovo besedilo Kar vem, da je res, ki ga je prevedla Alenka Klabus Vesel režiral Luka Martin Škof. Leto 2020 bodo začeli s premiero ostre satirične Cankarjeve komedije Za narodov blagor. S plaščem drugega desetletja v 21. stoletju pa jo prekril režiser Matjaž Zupančič. Konec januarja bo v Gallusovi dvorani Cankarjevega doma premiera znanstvenega kabareta 2020, ki bo nastal po motivih besedil Yuvala Noaha Hararija. Po enoletnem premoru bo to znova skupni projekt ljubljanske Drame, MGL in Cankarjevega doma. Režiser Ivica Buljan bo Hararijev svet vzel pod gledališki drobnogled tako, da bo iskal išče celosten, dokončen odgovor na Hararijeva in naša vprašanja. Na Velikem odru bodo sezono sklenili aprila s premiero mjuzikla o princesi Turandot. Libreta se je lotila Jera Ivanc, glasbo komponira Laren Polič Zdravič, krstno izvedbo mjuzikla bo režirala Jana Menger.

Po že omenjenem delu Dragi, doma sem!, delo britanske opularne avtorice Laure Wade bo režirala Nina Šorak, glavna tema, kakopak, bo feminizem. Druga iz niza novih predstav na Mali sceni bo drama Ure, dnevi, čas je nastala po motivih romana Ure Michaela Cunninghama. To bo en dan življenja treh žensk. Novo besedilo je za naše gledališče napisala Anja Krušnik Cirnski, na Malo sceno pa ga bo oktobra postavila režiserka Mojca Madon. Karaoke so znanstvenofantastična glasbena drama o imperativu sreče in uspeha. Krstna uprizoritev besedila, katerega avtor in režiser je Jure Novak, bo konec decembra 2019. Režiser Primož Ekart bo tokrat že tretjič režiral dramsko besedilo Simone Semenič. Uprizoritev besedila to jabolko, zlato bo nastalo v sodelovanju treh javnih zavodov (Cankarjevega doma, MGL in SNG Drama Ljubljana) z zavodom Imaginarni. Besedilo je bilo leta 2017 eno od petih dramskih besedil, ki so bila nominirana za Grumovo nagrado na 47. Tednu slovenske drame. Drama Koščki svetlobe britanskega dramatika mlajše generacije Simona Longmana govori o razlikah, ki vodijo v različne življenjske izbire. Melanholično in hkrati duhovito besedilo v prevodu Eve Mahkovic bo režirala Barbara Zemljič. Žalostinke mladega avtorja Jerneja Potočana, študenta dramaturgije in scenskih umetnosti na AGRFT, nastajajo kot del programa, imenovanega rezidenčno avtorstvo MGL: mladi slovenski dramatiki pišejo besedila v sodelovanju z režiserjem, dramaturgom in drugimi člani ustvarjalne skupine bodoče uprizoritve. Igro bo režiral (tudi) študent gledališke režije na AGRFT Jan Krmelj. Zadnja premiera prihodnje sezone na Mali sceni MGL bo nastala po filmskem scenariju 7 let. Avtor predloge je Madridčan José Cabeza, predstavo s slovenskim naslovom Trije milijoni minut z elementi podjetniškega trilerja in kriminalne drame bo na Mali sceni v prevodu Ignaca Focka režirala Barbara Hieng Samobor.

Če se še niste odločili za vpis v katerega od sedmih, z različicami pa tudi devetih ali več abonmajev in premišljujete o vpisu v jesenskem terminu, bo odločitev lažja, če boste v roke vzeli lično, ne le informativno, tudi vsebinsko razkošno in oblikovno prestižno repertoarno knjižico prihajajoče sezone v MGL. Ob napovedih premier boste v njej našli številne gledališke obraze in podobe, portrete in poklone nagrajenkam in nagrajencem za gledališko ustvarjanje, predstavitev ansambla in drugih soustvarjalcev minulih in prihajajoče sezone, pregled načrtovanih ponovitev prejšnjih sezon, načrt izdaj strokovnega založniškega podviga z imenom Knjižnica MGL, nabor dogodkov s skupnim naslovom Poučno o gledališču in najbrž še kaj, kar morate vedeti o glavnem teatru, nepogrešljivem članu ljubljanske družine, kot to rad pove župan Janković.

Oddajo sva pripravila in realizirala Urška Pengov Bitenc in Andrej Pengov; avtorji v videu in na spletni strani uporablljenih fotografij so Peter Giodani in Mare Vaupotič ter drugi mojstri tretjega očesa, katerih dela so v MGL uporabili pri pravi gradiv in edicij za prihodnjo sezono.

Leave a Reply

Your email address will not be published.