Noč v SMG – Kozole prvič na gledališkem odru

O premieri igre Noč ali Klic v stiski, ki jo v Slovenskem mladinskem gledališču pripravljajo za jutrišnji večer, smo na kratko govorili že v današnji oceni Kozoletovega filma Za vedno. Pravzaprav gre za nadaljevanje Kozoletovih filmskih zgodb, ki so zgoščene na eno noč in v obeh primerih na eno, največ dve stanovanji. Tam in tu prevladujejo intenzivna čustva.

Martin /igra ga Ivo Godnič/, osamljen in kar naprej depresičen moški srednjih let, živi v enajstem nadstropju neke stolpnice. Bega med življenjem in smrtjo ter išče nekaj oprijemljivega za tako ali drugačno odločitev. Poskusi s telefonskim klicem v stiski. Naleti na študentko psihologije Tino /Vesna Vončina/. Do jutra je dolga noč, strnjena v poldrugo odrsko uro še z Borisom Kosom, ki igra Tininega fanta Acota, Robertom Prebilom in Romano Šalehar, dvema od tistih, ki jima je telefon v stiski /najbrž/ tudi v pomoč, Marinko Štern, zdravnico na urgenci, Pavletom Ravnohribom, dežurnim psihiatrom ter Urošem Mačkom, video-vojerskim sosedom in njegovo ženo Olgo Gradovo. Igra, katere dramaturg je Tomaž Toporišič, scenografa Katjuša Kranjc in Rok Kuhar, avtor glasbe pa Aldo Kumar, se konča ob svitu, z Martinovim odhodom njegovemu nesrečnemu življenju naproti. V službo, najbrž.

Besedilo ponuja oboje: tragičnost in komičnost, dialoge, ki so Kozoletova posebnost, njihova vsakdanjost in samoumevnost, saj se zdi, da so naši, slonijo v tej igri na teoriji magičnega glasu (na oni strani žice). Besedilo je izpiljeno »na kožo« akterjem. Vseh se je več kot dotaknilo, so zatrjevali na včerajšnji novinarski konferenci. Vsak od njih je zaznal neko svojo posebno občutljivost do besedila in režije Damjana Kozoleta.

Vesni Vončina je to sploh prva glavna vloga v njeni igralski karieri. Kozole je besedili za obe deli, tako za film Za vedno, kot za gledališko Noč, pisal skoraj istočasno. Koliko je v samomorilski tragičnosti tudi komičnega, bomo videli že jutri. Je tudi kaj erotičnega? Ne bi bil Kozole, če ne bi bilo tako; vendar: kakor zapiše v gledališkem listu dr. medicine Slavko Ziherl, specialist psihiater in konzultant predstave: »â€¦Nobenega od treh `junakov` ne žene predvsem eros. V vsakem do njih se borita eros in thanatos /izg.: tanatos/, in slednji še zdaleč ni premagan.« Celo z erotiko nabita Tina mu podleže. K sreči ne dokončno.

Kot kaže, bomo znova ugledali veliko resnic. A vendar je vse zgolj iluzija. Gledališče pač, je še zapisal Andrej Pengov, ki vas jutri opoldne vabi k poslušanju oddaje KAOS v ateljeju, kjer se bo ob Stebru pogovarjal s Kozoletom in Toporišičem – o Noči, kakopak.

Leave a Reply

Your email address will not be published.