Balet Giselle v SNG Opera in balet Ljubljana

Dawson z ekipo + ljubljanski balet = svetovni dosežek

Minulo soboto so v prenovljeni operni hiši premierno predstavili izjemno baletno predstavo Adam-Colemanove Giselle. Že več kot 160 let, odkar velja to delo za mojstrovino klasičnega romantičnega baleta, vendar je David Dawson, za katerega pravijo, da je eden najbolj vznemirljivih koreografov današnjega časa, z originalno zamislijo in odrsko postavitvijo ter koreografijo, presegel tisto, kar je ta balet in njegovo izjemno glasbo utesnjevalo v razumevanju in podobi, kot jo je oblikovalo in artikuliralo zdaj že davno 19.stoletje. Na sodoben način z vsemi prvinami klasičnega baleta in modernega giba je dosegel in presegel brezčasnost vrhunske baletne umetnosti in omogočil očarljivemu glasbenemu aranžmaju odigranem bravurozno, da je ta zgodba o popolni predanosti v ljubezni žarela in zvenela – ja, za sladokusce.

Premierno občinstvo je navdušila tudi izvirna, sodobna scenografija Arna Waltherja. Zasnoval jo je z gladkimi, mehkimi in razpotegnjenimi linijami ter tako oblikoval odprt, globoko dihajoč prostor, povsem prilegajoč se prenovljenemu odru ljubljanske opere. S takim oblikovanjem odrskega prostora so se zabrisale pomanjkljivosti starih, kljub prenovi nespremenjenih odrskih gabaritov. Univerzalnost zgodbe, ki je ni mogoče časovno uokviriti, saj je večna, brezčasna, pa se zrcali tudi v popolnoma novi orkestraciji Davida Colemana, ki je predelal Adamovo izvirno partituro. O tem je pripovedoval dirigent Marko Gašperšič. Izvirni kostumi pa so delo Dawsonove zveste in po kreacijah samosvoje sodelavke, nekoč tudi plesalke Jumiko Takešima,

Plesalca – solista, ki sta nastopila v premierni izvedbi v vlogah Albrechta in Giselle sta bila Petar Đorčevski in Rita Pollacchi, nastopilo paje še 29 plesalk in plesalcev in seveda dobro uigran in lepo zveneč orkester. Vendar naj posebej omenimo še Ano Klašnja in Tjašo Kmetec, ki v alternaciji s Polachijevo plešeta vlogo Giselle ter Lucasa Jerkandra in Lukas Zuschlag, ki nastopata v vlogi Albrechta. Vsekakor pa moramo omeniti še nekaj zaslužnih iz Dawsonove ekipe in še koga od domačih: dramaturginjo Freyo Vass – Rhee, oblikovalca luči Berta Dalhuysena, asistenta koreografa Tima Couchmana in Rebecco Gladstone pa baletna mojstrico Mašo Mukhamedov z asistenti Viktorjem Isajčevom, Sanjo Nešković Peršin, Stefanom Capraroiujem in Claudio Sovre.

Uporabljene fotografije so iz arhiva SNG Opera in balet Ljubljana, za prevode sta poskrbela uradna prevajalka na novinarski konferenci Nataša Jelić in Aljaž Pengov Bitenc v uredništvu Radia KAOS, premiero baleta Giselle si je posebej za Radio KAOS ogledal snemalec, montažer in avtor prispevka – Andrej Pengov.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *