Baletna pravljica Peter in volk za konec sezone v ljubljanski Operi

Ivan Peternelj, koreograf in režiser baletne pravljice Peter in volk: Prepričan sem, da bodo vsi otroci, ki bodo videli to predstavo, preden odpotujejo na počitnice, le-te doživljali zelo razposajeno. To je sicer precej naivna zgodba, toda v tej njeni preprostosti me je zanimala njena čarobnost, pravljičnost. In tu nastopi čarovnija posebne vrste...

Sezona slovenskih gledališč, tudi glasbenih, se je tako rekoč iztekla, čeprav se sem in tja, preden se ansambli in orkestri dokončno za mesec ali dva preselijo na odprta prizorišča in v festivalske programe, še uprizarjajo predstave iz repertoarjev, ki se pravkar zaključujejo ali iz sezon prejšnjih let; V SNG Opera in balet pa so zadnji delovni teden prestavili v »voljčjo«, se pravi v »ta najhitrejšo« prestavo, tako da bo nocoj na sporedu še zadnja premiera iz sezone 2016/2017.

Baletna pravljica za pripovedovalca in orkester Sergeja Sergejeviča Prokofjeva Peter in volk, bo, kot rečeno, premierno uprizorjena v sredo zvečer, na dan poletnega obrata, ko se bo začela nakrajša in najbolj čarobna noč v letu in ko je svetlo še krepko tja proti dvaindvajseti uri dneva, v ljubljanski Operi pričakujejo dobro udeležbo ne le staršev, starih staršev, učiteljev in vzgojiteljev ter najrazličnejših pedagogov; Prepričani so, da bo operno gledališče polno otrok; Tako sta nam v nedavnem pogovoru o repertoarju nove operno-baletme sezone zagotavljala naša sogovornika, umetniški vodji Opere in Baleta Rocc in Sanja Nešković Peršin.

Na ponedeljkovi novinarski konferenci, kjer so javnosti predstavili to zadnjo premiero sezone, so sodelovali nekateri ustvarjalci te baletne predstave, tudi glasbene pravljice z veliko plesa in giba: Jana Pavlič, ki je besedilo Prokofjeva adaptirala za to predstavo in poskrbela za izvedbo v slovenskem jeziku, in ki je tudi dramaturginja predstave, glasbeni vodja in dirigent Aleksandar Spasić, ki je vsebino, sporočilnost, predvsem pa glasbo preskušal tudi doma ob strogem in neizprosnem »nadzoru ter nasvetih« triletne vnukinje – zato, kot pravi, da se je tudi sam lažje vživel v otroški svet, potem – velikokrat nagrajena, tudi na Borštniku, sijajna in visoko cenjena oblikovalka Barbara Stupica, ki je scenografka in kostumografka predstave, tam, v Orfejevem salonu sta bila tudi Jaka Šimenc, eden najimenitnejših oblikovalcev odrske svetlobe pri nas in otroško razposajena asistentka predstave ter Petrneljeva in Spasičeva desna roka Georgeta Capraroiu. In seveda glavni pri tej postavitvi Petra in volka koreograf in režiser Ivan Peternelj, ki smo ga takoj po končani novinarski konferenci povabili pred mikrofon in kamero Radia KAOS.

V zgodbi, kakor jo povzemamo iz novinarskih gradiv in domnevamo, da bo ta zapis tudi del vsebine gledališkega lista, zapišejo, da je Peter je neugnan deček, ki ga nikoli ni strah. Rad se izmuzne dedku na travnik pred hišo v bližini gozda. Na potepih ga spremljajo prijateljice račka, ptičica in mačka. Nekega dne, ko se vsi štirje zabavajo na travniku z veliko mlako na sredi, se iz gozda priklati velik siv volk, a Peter, ki se nikogar ne boji, ga s pomočjo ptičice užene v kozji rog.

Zasedba vlog je razdeljena med štiri živali (ob volku so tu še račka, ptičica in mačka) in seveda jih plesno in gibalno oblikujejo v glavnem plesalke in plesalci domačega baletnega ansambla z nekaterimi gosti, človeški rod kot del zelene narave pa zastopajo ob Petru še dedek, trije lovci in narator. Vlogo tega slednjega, pripovedovalca, so naložili gledališkemu igralcu mlajšega rodu Vitu Weisu.

Lektorica je Maja Cerar, koncertni mojster Gregor Traven, asistentka dirigenta in druga dirigentka pa Mojca Lavrenčič. Za glasbeni del je poskrbela po Spasičevem premisleku nekoliko drugače poantirana domača orkestrska sestava. Pred dopustniškim razpustom bodo tri uprizoritve: današnja premiera, jutri v četrtek pa še dve –ena popoldanska in ena večerna. Z rednim uprizarjanjanjem Petra in volka pa bodo nadaljevali že kmalu v začetku septembra.

V Orfejevem salonu, tam ob balkonu nad glavnim vhodom v Operno palačo ter na hodnikih ob ložah sem se za Radio KAOS potikal Andrej Pengov. V prispevku uporabljene fotografije so delo mojstrice Darje Štravs Tisu.