Brechtov in Popovskega Dobri človek iz Sečuana – vrhunec iztekajoče se sezone v MGL

Zadnja premiera sezone 2014/2015 na velikem odru MGL: velika pričakovanja in prešerno razpoloženje ob mnogih komičnih vložkih, vendar z močno sporočilnostjo ostre družbene drame

Nocoj bo na velikem odru Mestnega gledališča ljubljanskega na sporedu zadnja premiera v tej sezoni – v režiji Aleksandra Popovskega Brechtova drama Dobri človeka iz Sečuana. Dramsko besedilo tega najmanj uprizarjanega Brechtovega dela je opremljeno z izvirnimi petimi dramatikovimi songi, ki so jim dodali še nekaj prav za to postavitev napisanih pesmi. Z vznikom kapitalizma kot splošno veljavnega in ob demokraciji najbolje delujočega družbenega reda se vse bolj izgublja ena temeljnih ljudskih vrednot – dobrota. To je seveda politična gledališka igra s katero se Brecht odločno upira taki družbeni ureditvi in na prvi pogled se zdi, da gre za enega od fanatičnih privržencev komunizma. V bistvu pa gre za gledališko ironijo in cinizem, ki jo premore samo Brecht. Bertolt Brecht…. Da ne bo pomote.

Direktorica in umetniška vodja je na novinarski konferenci v začetku tedna med drugim povedala, da so z dramaturginjo in režiserjem pri iskanju primernega dramskega teksta iz zakladnice 20 stoletja, ki je programsko vodilo iztekajoče se sezone v MGL, kaj hitro ugotovili, da je ta izbor izjemno aktualen in v dramatskem pogledu vsekakor vrhunski. Namreč – trije bogovi stopijo z neba, da bi poiskali dobrega človeka oziroma ugotovili, ali ta na zemlji sploh še obstaja. V Sečuanu jih sprejme prodajalec vode Vang, ki trka na vrata in poskuša najti koga, ki bi bogovom ponudil prenočišče. Vrata se druga za drugimi zapirajo: nihče nima časa, dovolj prostora, dovolj pospravljenega stanovanja. Vang nazadnje potrka pri mladi prostitutki Šen Te, ki bogove sprejme v svojo sobico. Bogovi so zadovoljni, da so našli dobrega človeka, in Šen Te podarijo nekaj denarja, s katerim si kupi majhno trafiko… In potem se začne pravi socialni razvrat. S programskimi poudarki in razlogi za ta repertoarni izbor nas je najprej seznanila Barbara Hieng Samobor. Režiserja Aleksandra Popovskega pa smo vprašali, kako si je sploh priboril to izvrstno besedilo in povrh še za vrhunski konec sezone v mestnem gledališču…?

Dramaturginja Eva Mahkovic je navdušena tako s sporočilnostjo in neagresivno političnostjo tega Brechtovega besedila, posebej pa jo je prevzela natančna struktura in pomenska ostrina govorjenega – pa naj gre za dialoge ali samogovore.

Brechotvo delo Dobri človek iz Sečuana je prevedla Urška Brodar, pod scenografske kreacije sta podpisana NUMEN in Ivana Jonke, kostumografka je Jelena Proković, avtor izvirne glasbe je Paul Dessau, korepetitor Jože Šalej, avtorji dodane glasbe pa skupina Foltin, lektorica je Barbara Rogelj, oblikovalec svetlobe Andrej Koležnik, nastopajo pa Tina Potočnik, Jure Henigman, Jožica Avbelj, Lotos Vincenc Šparovec, Anja Drnovšek, Jana Zupančič, Judita Zidar in Gaber K. Trseglav kot gosta pa Branko Jordan in Boris Cavazza. Prispevek je s pomočjo novinarskega gradiva, ki je delo dramaturginje in njene ekipe ter s fotografijami Damjana Švarca, pripravil Andrej Pengov.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *