Chartier-Bresson Iz oči v oči s Cetinski, Kerblerjem in Simonitijem ter razredčeno množico občudovalcev.

Henri Cartier-Bresson: Portret je sled neposrednega življenja, v njem je nekaj čarobnega. Minister za kulturo, dr. Vasko Simoniti: …Dvajsetemu stoletju je vtisnila močan pečat vizualna umetnost, med drugim tudi fotografija. Tudi na Slovenskem ima umetniška fotografija svojo zgodovinsko pot, a posebno potrditev je doživela prav v letošnjem letu s podelitvijo Prešernove nagrade za življenjsko delo fotografu Stojanu Kerblerju. Tako je najvišje nacionalno priznanje na področju umetnosti prvič doslej ovenčalo tudi umetniško fotografijo. In portret, kot eden od fotografskih žanrov, zaznamuje tako opus Stojana Kerblerja kot opus Henrija Cartier-Bressona…

Tretji septembrski torek so v Cankarjevem domu pripravili prelep večer, do vrha napolnjen s sporočili iz minulega stoletja pa tudi za čas, ki ga, zaviti v maske, zdaj živimo. Sporočila, ki jih v svet pošiljajo fotografski portreti Henrija Chartiera-Bressona, slikarja, ki je za dobršen del življenja čopič in paleto zamenjal za Leico in črno-bel fotografski celuloid, bodo zagotovo odzvanjala še dolgo v prihodnost; Če ne bi bilo vabljeno občinstvo, predstavniki tujih veleposlaništev, kulturni ustvarjalci, predstavniki sponzorjev in mecenov ter mojster fotografije s posebnim vabilom, Prešernov nagrajenec Stojan Kerbler in slavnostni govornik minister za kulturo dr_Vasko Simoniti, vsi v skladu z navodili NIJZ na redko »razsejani« po Veliki sprejemni dvorani, bi to bil zanesljivo eden od tistih velikih, veličastnih dogodkov tega leta in še kakega obsežnejšega obdobja.

Najprej, seveda zaradi sijajne razstave z – v slovenščino prestavljenim naslovom Iz oči v oči (Tête à tête), ki jo je v sodelovanju s pariško Fundacijo HCB in kustosinjo Aude Raimbault pripravila Nina Pirnat Spahić, za postavitev in grafično oblikovanje razstave in publikacij pa sta mojstrsko poskrbelaKatarina Štok Pretnar in Edin Alibešter, potem tudi zaradi preglednih, jasno izrisanih sporočil scenarija, vodenja in odrske izvedbe dogodka, ki ga je pripravil Jure Longyka in ki sta ga z glasbenimi točkami iz programa/predstave Edith Piaf prepričljivo oblikovala pevka in dramska igralka Vesna Pernarčič ter pianist Joži Šalej; in sploh ne nazadnje, tudi zato, ker je bil slavnostni ministrov nagovor tako dobro spisan in elegantno prezentiran, da se je zdelo, kot da sta se z Cartier-Bressonom kdaj v minulem stoletju, no tisto tisočletje je tudi že prejšnje, pomenkovala  pri Les Deux Magots na vogalu pariškega bulvarja Saint_Germain in Rennske ullice ali pa pri Lapin Agile na Montmartru.

Tudi če si je dr. Simoniti razstavo morebiti ogledal še pred uradno otvoritvijo – tako bi si upali soditi po izjemno natančnem opisu posameznih portretov, likov z razstave in pronicljivih, prepričljivih  navedbah o ustvarjanju Hernija Cartiera-Bressona, si je tudi potem, ko je razstavo uradno odprl, v spremstvu generalne direktorice Cankarjevega doma Uršule Cetinski predano ogledoval in ogledal razstavljene fotografije v Galeriji in dokumentarni video v sosednji dvorani Duše Počkaj; Ne glede na dejstvo, da ga je uro potem čakal vsebinsko in politično zahteven nastop na nacionalni TV v Odmevih.

V nadaljevanju objavljamo posnetek otvoritvenega dogodka, ministrov govor pa si lahko tudi preberete prek povezave https://www.gov.si/novice/2020-09-22-minister-dr-simoniti-na-odprtju-razstave-henri-cartier-bresson-iz-oci-v-oci-tete-a-tete/.

Za Radio KAOS sem otvoritev razstave Iz oči v oči spremljal in posnel Andrej Pengov. Nasvidenje prav tam, v Galeriji Cankarjevega doma. Razstavo Iz oči v oči si je moč ogledati do konca januarja 2021.

Leave a Reply

Your email address will not be published.