Gorenjski slavček v novi glasbeni in mizanscenski podobi

Opereta, ki je postala slovenski arhetip. Ga bo kot opera zadržala?

V zgodbi o milem gorenjskem glasku, ki jo bodo nocoj po 17-ih letih znova postavili na oder ljubljanske Opere – je zmagovalec njen domači izbranec Franjo in – seveda vsa domača vas. Minka pa doživlja osebno srečo in hkrati dramo v neizpolnjenosti pevskega talenta, ki bi »zažgal« tudi na tujem.

Ta Feorsterjeva, torej domača, slovenska, opera, doslej postavljana kot opereta, vsaj v tem delu ni spremenjena… Da pa bo nocojšnja premiera Švara-Tauferjeve postavitve, taka – kot je doslej še nismo videli in v dobršnem delu tudi slišali, pa je morda najpomembnejše sporočilo tokratnih ustvarjalcev in poustvarjalcev…

Na novinarski konferenci pred tednom dni smo posneli gradivo v katerem sodelujejo mag. Nuška Smolič, vršilka dolžnosti ravnatelja SNG Opera in balet Ljubljana, umetniški vodja ljubljanske opere Milivoj Šurbek, ki je pojasnil, zakaj sploh je Gorenjski slavček aktualna repertoarna in programska izbira, glasbeni vodja projekta in dirigent Igor Švara, ki je podčrtal težave pri iskanju originalnega gradiva, ki je skozi zgodovino doživljalo mnoge spremembe in odločenost, da angažirajo mlade pevce, Vito Taufer o narodni komediji, ki je pravzaprav drama in Samo Lapajne o pravljični sceni ter dramaturginja Tatjana Ažman o brezčasnosti zgodbe libretistov Luize Pesjakove in Emanuela Züngla ter te aktualne Švara-Tauferjeve postavitve še posebej.

Tokratna premiera Gorenjskega slavčka sodi tudi v program letošnjih, 28. po vrsti, Slovenskih glasbenih dni, ki so se začeli včeraj in bodo v sodelovanju s pomembnimi institucijami in z mnogimi izvrstnimi glasbeniki ter ansambli in bogatim glasbenim ter teoretskim programom odvijali vse do petka, 15. marca.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *