Komorni teden Festivala Ljubljana v odsevu vibracij likovne kolonije (vhod zraven, morda…).

Tomo Vran, selektor mnogih, tudi letošnje 19. Mednarodne likovne kolonije Festivala Ljubljana: Že prvi dan letošnje kolonije, ki je trajala od 10. do 15 julija in v kateri je ustvarjalo pet slikark in trije slikarji je med njimi nastala izjemna ustvarjalna atmosfera. Barbara Demšar je pod pergolo in na odru letnega gledališča ustvarila tako rekoč glasbeno poetiko v slikah, Simon Kastelic se je lotil Groharjevega Sejalca na svojstven način, Renate Kasper, Hamburžanka, ki zvečine ustvarja v Parizu, je svoja dela utemeljila na citatih poezije Srečka Kosovela. S svojstveno slikarsko poetiko sodobnega časa pa se je predstavila mlada slikarka Tanja Konec. Sodeloval je tudi Lorenzo Bluer (Viscidi), ki je v petih festivalskih dneh ustvaril izjemno močne, ekspresivne slike, tako da sem njegovi sliki v Viteški dvorani postavil ne eno poleg druge, pač pa eno nasproti drugi. Iz Rovinja se nam pridružil je Džanino Božič, ob njem pa še Monika Grygier, Poljakinja, ki živi in dela v Španiji in Ljubljančanka Tanja Špenko.

Med prvo in drugo sredo v avgustu, torej v času izrazite abstinence potencialne publike – bodisi domačinov, ki preživljajo počitnice zunaj prestolnice bodisi obiskovalcev iz obrobij države in tujine – je Festival Ljubljana pripravil sveženj kakovostnih komornih koncertov v Križevniški cerkvi. Zvečine gre za premišljeno izbrane kakovostne nastope izvajalcev zahtevne klasične in tudi popularne klasične ter sodobne glasbe. V sredo zvečer sta nastopila violončelist in pianist Andrej in Tomaž Petrač, v četrtek nastopajo trobentač Vicente Campos in Komorni godalni orkester Slovenske filharmonije z Italijansko serenado pod vodstvom dirigenta Piera Carla Orizia, od prihodnjega ponedeljka pa do srede pa bodo nastopili violist Franc Avsenek in pianist Hinko Haas, violinistka Nadežda Tokareva in pianistka Natalja Morozova in virtuoz s harmoniko in božajočim glasom Marko Hatlak.

Koncerti se začenjajo ob osmih zvečer, pred tem pa bi si poslušalstvo ob ustreznem usmerjanju in animaciji lahko rezerviralo približno pol ure za ogled razstave del, ki so jih ustvarili udeleženke in udeleženci letošnje že devetnajste Mednarodne likovne kolonije Festivala Ljubljana. Kje? V Viteški dvorani, kamor vodi vhod skozi dvoriščna vrata tik ob vhodu v Križevniško cerkev.
Ob otvoritvi razstave letos ustvarjenih šestnasjtih del osmih avtorjev je 15. julija, dolgoletni selektor tega dela programa poletnega Festivala Ljubljana opozoril, da se je med tokrat izbranimi udeleženci že prvi dan oblikovala izjemna atmosfera in da so v vseh teh letih ustvarjeni fundus dopolnili s sijajnimi stvaritvami.

Sodelovali so Renate Kasper iz Hamburga, ki sicer živi v Parizu, Italijan Lorenzo Bluer (morda tudi Lorenzo Viscidi – naleteli smo namreč na obe poimenovanji istega sijajnega mojstra slikarskega čopiča), in še dva tujca – Džanino Božič iz Rovinja in Monika Grygier, Poljakinja, ki živi in dela v Španiji. Iz Slovenije so sodelovala štiri imena – mlada Tanja Konec, v našem slikarskem svetu dodobra uveljavljena Barbara Demšar, izkušena in neizčrpna v navdihu prepričljiva Tanja Špenko ter Simon Kastelic, ki se je lotil Groharjevega Sejalca na svojstven način.
Na otvoritvi je njihova dela zanimivo in atraktivno predstavil glasbenik in večmedijski mosjter Lado Jakša.

Nabor kakovostnih komornih glasbenih prireditev, zlasti tistih pri katerih ostane kljub komornosti prostora, ne zgolj vsebine, še vedno kar nekaj prostih obiskovalskih mest, navaja k misli, da bi – podobno kot je to v navadi v nekaterih gledališčih zlasti ob Božiču in Novem letu, z angažmajem nekaterih dejavnikov, ponudili brezplačne vstopnice skupini iz kroga Kralji ulice in drugih ljudi s socialnega obrobja prestolnice. Ali pa morda zanje, če bi bila Križevniška cerkev na prvem koncertu polno zasedena, pripravili ponovitev posebej zanje. Med njimi je tudi veliko izobraženih, ozaveščenih in nekdaj uspešnih ljudi, ki jih sta jih neusmiljena kapitalistična sodobnost in usoda zrilinili na rob družbe in bi jim s tako gesto gotovo olajšali kak dan življenja v poletni Ljubljani in jim približali to naše slavno mesto tudi po tej plati. Najbrž nam ni treba posebej ugibati: nastop Marka Htlaka bi bil za kaj takega gotovo izjemna priložnost.

Med pripravo tega prispevka o Mednarodni slikarski koloniji Festivala Ljubljana smo si prizadevali pridobiti tudi podrobnejše informacije – kot na primer: do katerega datuma si je razstavo mogoče ogledati in kako je dostopna po dnevih in urah ter kje bodo letos ustavrjena dela razstavljena ali deponirana po končanem poletnem festivalu in tudi kolikšen je vsaj okvirni strošek takšne kolonije… Vendar do zakljuka redakcije nismo dobili odgovorov organizatorja. Ker smo spraševali tudi po nekaterih zahtevnejših rečeh, pričakujemo, da bomo odgovore bržčas kmalu dobili. Objavili jih bomo ob neki prihodnji priložnosti.

Fotografije nastopajočih v komornem delu programa Festivala Ljubljana smo povzeli z uradne festivalske strani, posnetek prestavitve avtorjev Mednarodne likovne kolonije avtorja Lada Jakše pa objavljamo z njegovim dovoljenjem in dovoljenjem vodstva Festivala Ljubljana. Producent tega posnetka je ekipa »v Živo.si«. Prispevek podpisuje Andrej Pengov.