Mediji so polni smrti. Aktualnih in vsaj ene pred 400 leti. Shakespearove. Tudi zato je tu Pisonov Macbeth.

Igor Pison, režiser: Shakespearovo besedilo Macbeth sem izbral zato, ker me že nekaj let zasleduje in ker sem ocenil, da znam to zgodbo postaviti na sceno. Sledil sem prepričanju, da je prav Shakespeare najboljši pripovedovalec zgodb. Z uporabo metafor tudi zelo uporabne današnjemu času. To so zgodbe današnjega časa. V tej postavitvi sem vzpostavil molje razmerje dialogov. Macbeth je boljši vojak kot kralj. V odraslosti nam manjka odgovornosti. Lik Macbetha mora oblikovati nekdo, ki ga v tej vlogi ne pričakujejo. Emeršič je pravi… Bojan Emeršič, Macbeth: Z likom Macbetha sva se zelo zbližala. Kljub njegovi temačnosti ima izjemen razpon človečnosti. Barbara Cerar, Lady Macbeth: Ženska lahko življenje da, lahko pa ga tudi vzame. To drugo je nenaravno! Dramaturginja Eva Kraševec: En del Macbetha je njegova lady. Macbeth ni zgolj ime; je priimek tega para! Tatjana Stanič, lektorica: Župančičev prevod ima izjemno govorno gesto – tudi s tem, da je arhaična in fascinira s tem, da se je zlahka prilagodila sodobni interpretaciji.

To je Radio KAOS, kjer se tudi, tako kot večina ven in ven spopadamo za oblast. Verjamem, da nam ne verjamete povsem. Predvsem zato, ker so oblasti, ki se jih hočemo polastiti precej raznotere in raznorodne. Tokrat bomo uporabili Shakespearovo smrt, prav danes je namreč 400 let tega, pravijo, ko je, star 52 let, umrl; skratka bardov konec je morda priložnost, da bi tudi mi zasedli kak prestol? Pri tem nam bo pomagal tržaški režiser Igor Pison s sodobno interpretacijo boja za oblast, kot zapišejo v gledaliških gradivih SNG Drama Ljubljana in v gledališkem listu, ki ga je uredila Eva Kraševec in kjer s to predstavo v Mali drami zaključujejo festivalski teden Živel Shakespeare!
Pisonovega Macbetha so zgradili na prevodu Otona Župančiča, v katerem človeško zlo spremljamo skozi oči njegovega povzročitelja – ali morda povzročiteljice. V igri intime in globočin človeške teme igrajo Bojan Emeršič, Barbara Cerar, Iva Babić, Rok Vihar, Zvone Hribar in Klemen Janežič. Dramaturginja je Eva Kraševec, lektorica Tatjana Stanič, scenografinja oblikovalka luči Petra Veber, kostumografinja Belinda Radulović, avtor glasbenega izbora in videa je režiser Igor Pison, asistentke režiserja, dramaturginje in kostumografinje pa so Mojca Madon, Lea Kukovičič in Helena Černej.
In kje je tu Kaosova oblast je niste opazili? Sploh? Tista ki je sploh ne opazite, je, po izkušnjah sodeč, najboljša. Za vsak dan sproti… V kaosu in zunaj njega. Pa tudi v Macbethu, ob njem in zunaj njega… Tudi kar zadeva strast zraven, pred ali zaradi oblasti. Erotiko, spolnost, seks s trdoto in nežnostjo imamo v mislih. Zdi se nam, da te misli delimo s Shakespareom, morda pa nekoliko manj s Pisonom. Bomo videli. Nocoj.
Z Igorjem Pisonom sem se pogovarjal Andrej Pengov, v prispevku objavljene fotografije pa so delo Petra Uhana.