Nesmrtost v žarišču letošnje Fabule; Čas ali čaša? Poskusi …imeti rad drugega v sebi.

Manca G. Renko, programska vodja Fabule: Sprva smo se fokusirali na smrt. Alojz Ihan nam je s Časom nesmrtnosti pomagal do odločitve. Začenjamo z antihouellebecqovskim Énardom, končali bomo s protistalinističnim Jerofejevim, vmes pa bodo še trije, štirje svetovni mojstri peresa in kopica dogodkov z umetniško izpovedno močjo.

Štirinajsti festival Fabula – literature sveta se začne že konec tega tedna; Uradna, se pravi, slavnostna otvoritev z Goncourtovim nagrajencem Mathiasom Énardom bo v soboto zvečer v Klubu Cankarjevega doma, večer prej, torej že v petek pozno popoldne pa bo v Vodnikovi domačiji otvoritev likovne razstave Jasmina B_ Freliha Drobne ideologije; Z razstavo naslovnic kratkih zgodb bo avtor predstavil literarno poročilo potovanja v New York med predsedniškimi volitvami: Poročilo 1314.

Vendar – to je zgolj začetek festivalskega druženja z avtorji in zgodbami, torej z zgodbarjenji svetovnega formata, ki so včasih slišati tudi kot obrekljivke, saj se bo dalo slišati tudi, kateri gost je prijateljeval z Robertom Bolañom, kdo ima poleg bleščeče pisateljske kariere tudi libanonsko restavracijo nekje (ne kjerkoli!) v Španiji in tudi, kako je biti sin visokega Stalinovega diplomata, ki se znajde v nemilosti režima.

Fabula je z umetniško vodjo, poslej jo koncipira, sestavlja in za glavne stvari poskrbi Manca G. Renko, zamenjala tudi celostno podobo, za katero je poskrbel Jernej Stritar (IlovarStritar).

Manca G. Renko pa je bila tudi naša sogovornica v zgodnjepopoldanskem terminu v studiu Radia KAOS. V pogovoru z njo smo podrobneje prelistali program letišnje Fabule in ga v nekaterih točkah tudi komentirali in podrobneje opisali. Ustavili smo se tudi ob – na včerajšnji novinarski konferenci predstavljenih knjigah glavnih gostov, ki so Mathias Énard, Igor Marojević, Sofi Oksanen, Bernardo Atxaga, Viktor Jerofejev in tudi Manca G. Renko s prav posebno knjigo Lastno življenje – Srečanje z Zofko Kvedrovo.

Nesmrtnost je tema osrediščenja, fokusa letošnje Fabule; vanjo so vstopali že z dogodki v januarju in febuarju, ko so ob izidu knjige Alojza Ihana Čas nesmrtnosti pripravili napovedne dogodke v Moderni galeriji in v Novi Gorici ter v celjskem Muzeju novejše zgodovine ob izidu romana Vlažne duše Mohorja Hudeja.

Če se Fabula začne s francoskim avtorjem Mathiasom Énardom, ki v enem od sklepnih stavkov romana Kompas, tam, kjer opisuje, kako je lahko življenje zelo dolgo, zapiše tudi…, da je vse treba gledati z naočniki upanja, imeti rad drugega v sebi, ga prepoznavati, ljubiti pesem… pa se bo slavnostno končala z ruskim pisateljem Vikorjem Jerofejevim, še enim, nekdanjemu sovjetskemu režimu, neljubim avtorjem, ki pa na festivalu predstavljeno knjigo konča z neke vrste erotičnim, desadovskim Avtoportretom pisatelja v plašču, človek jih bo ali pa jih je že letos naštel sedemdeset. Andrej Ilc, urednik v Mladinski knjigi Založbi, ki je izdala Kompas, je na predstavitvi posebej omenil prav to sklepno Énardovo misel, ki ga v primerjavi z rojakom Michelom Houellebecqom in njegovim romanom Podrejenost, označujejo kot anti-Houellebecqa, zaradi ostrega in natančnega popisovanja družbe in njenih gnojnih ran pa kot novodobnega Balzaca.

Vmes pa se bo zgodilo marsikaj, vredno pozornosti, ogleda, branja, pogovora in učenja ter spoznavanja. Nekaj sva o tem govorila tudi z Manco G. Renko. Pogovarjal sem se Andrej B. Pengov.

Nesmrtost v žarišču letošnje Fabule; Čas ali čaša? Poskusi …imeti rad drugega v sebi. Nesmrtost v žarišču letošnje Fabule; Čas ali čaša? Poskusi …imeti rad drugega v sebi. Nesmrtost v žarišču letošnje Fabule; Čas ali čaša? Poskusi …imeti rad drugega v sebi. Nesmrtost v žarišču letošnje Fabule; Čas ali čaša? Poskusi …imeti rad drugega v sebi. Nesmrtost v žarišču letošnje Fabule; Čas ali čaša? Poskusi …imeti rad drugega v sebi.

Oznake: