Pestra ponudba živih predstav v prihodnji operni in baletni sezoni z naslovom Igra usode.

Rocc, umetniški vodja Opere: V sezoni 2017/2018 pripravljamo štiri operne premiere iz zakladnice del večine tujih mojstrov in enega (tudi) slovenskega ter Svetetovo komorno opero Ada v prizorišču -3. Pri uprizoritvah sledimo opernemu minimalizmu, glasbi pa omogočamo čim več razkošja. Poskrbeli bomo tudi za nabor uspešnic iz tekoče in prejšnjih sezon. Sanja Neškovič Peršin, umetniška vodja Baleta: Orfična himna v novembru bo pravzaprav krstna izvedba baleta nizozemskega koreografa Jeroena Verbruggena na glasbo, kakopak, Stravinskega, Balet 100 pa bo triptih, posvečen stoti obletnici zasnove poklicnega ljubljanskega baletnega ansambla, kjer bo v središču pozornosti delo Pie in Pina Mlakarja. Vse baletne predstave bodo uprizorjene z "živim" muziciranjem Orkestra SNG Opera in balet Ljubljana.

Predzadnji ponedeljek v maju so nam v SNG Opera in balet Ljubljana predstavili lupino, morda je bolj prav reči, školjko Igre usode. Pod ta naslov, Igra usode, namreč, so strnili vsebino repertoarja za prihodnjo sezono te naše glavne operne in baletne hiše v državi. Da smo prav zdaj v studio Radia KAOS povabili gospo Sanjo Nešković Peršin, umetniško vodjo baleta in gospoda Rocca, umetniškega vodjo opere, ni naključje, saj so ponedeljkovo dopoldne izkoristili zato, da v Orfejevem salonu ljubljanske Opere predstavijo zadnjo premiero iz zahtevnega baletnega repertoarja sezone, ki se pravkar pospešeno končuje, tako da je nekaj uvodnih minut posvečenih najprej tej baletni predstavi, namenjeni v prvi vrsti otrokom, potem pa se bomo posvetili prihodnji operni in baletni sezoni v ljubljanski operi.

Malce nenavadno je videti, da ja zadnja premiera glavnega glasbeno-baletnega gledališča v državi tako pozno v juniju. Premiera pravljičnega baleta za pripovedovalca in orkester Peter in volk, na glasbo Sergeja Prokofjeva, bo v sredo, 21. junija zvečer, dva dni pred kresno nočjo, ki ima menda svojo izjemno moč…? In še: Kljub iztekajoči se pomladi, ki je podaljšala dan neskončno proti deseti zvečer, se zdi, da je to vendarle ura, ko otroci že sanjajo svojo najljubšo pravljico. Četudi – ali pa prav zato – ker je baletna? O predstavi, baletni pravljici, Peter in volk smo začeli ta pogovor, ki je sicer namenjen predstavitvi operne in baletne sezone 2017/2018, nadaljevali pa smo ga s predstavitvijo opernega diptiha Ksenija in Carmina Burana, ki bo premierno uprizorjen oktobra, že novembra pa bo na sporedu premiera baleta Orfična himna.

Igra usode, kar je, kot že omenjeno, skupni naslov prihodnje operno-baletne sezone v glavnem slovenskem glasbenem gledališču, je v glasbeno umetnost, natančneje na glasbene odre prinesla tudi tisto škotsko igro, katere imena se prav tam, na odrskih deskah torej, naj ne bi glasno izgovarjalo. O Verdijevem Macbethu govorimo in mislimo, Shakespearovi mojstrovini, po kateri sta libreto napisala Francesko Maria Piave in Andfrea Maffei, maja 2018 pa ga bo na oder ljubljanske opere postavil Jernej Lorenci.
In še o vsem vmes, smo se pogovorili. Skoraj o vsem, če smo natančni, o štirih opernih premierah in dveh baletnih, pa tudi o repertoarnem dodatku, s katerim sledijo Roccovi izbiri opernega minimalizma in ki ga pripravljajo za prizorišče -3 (minus tri), v tretji kletni etaži ljubljanske operno-baletne hiše.
Z vodjema baleta in opere v ljubljanski operno-baletni hiši, gospo Sanjo Nešković Peršin in gospodom Roccom, sem se za Radio KAOS pogovarjal Andrej Pengov.