Rade Serbedžija: Pomotoma izplačano slovensko pokojnino bom vrnil. Ko končam s službo na Hrvaškem, se bom znova upokojil v Sloveniji.

Ulysses dela. (… s polno paro ob 15.letnici delovanja - na Brionih in v Dubrovniku). Nastopu na Vitinem La Vie en Rose pa se je moral odpovedati zaradi izpitov na fakalulteti

Pred dobrim tednom smo se odpravili pogledat eno ključnih predstav tradicionalnega reškega poletnega festivala – Reških poletnih noči – kar se v izvirniku sliši kot Riječke ljetne noći – Trilogija hrvaškega fašizma.

Letošnje, 12-e po vrsti so se začele že 18. junija s performansom Olivera Frljića in Marina Blaževića Odpoved Frljiću in Blaževiću ali v izvirniku Otkaz Frljiću i Blaževiću. Frljić je zdaj že dve leti novi šef gledališča – po njihovi ureditvi se mu reče intendant, Blažević pa ravnatelj Opere; Hrvaško narodno gledališče Ivana pl. Zajca namreč sestavljajo štiri glavne produkcijske in umetniške enote: Opera, Balet, Hrvaška drama in Italijanska drama. Opera im seveda tudi svoj simfonični ali če hočete filharmonični orkester. In za uvod ta prispevek, ki ga je zakrivila druga ponovitev za marsikoga –zlasti za hrvaške branilce in domoljube – v izvirniku Hrvatske branitelje – sporna predstava Trilogija hrvaškega fašizma, ki jo je režiral Frljić, Blažević pa je bil dramaturg. – še nekaj podatkov o tem posebnem in ne vedno samo zabave za turiste polnem dogajanju. Do konca junija je bilo na sporedu dvajset gledaliških, glasbenih, plesnih, filmskih, literarnih in likovnih dogodkov, med njimi je bilo kar nekaj takih, ki so sestavljeni iz več prikazovanj, nastopov ali če hočete performansov. In vsaj še toliko jih bo tudi v juliju. Ampak o vsem tem podrobneje in več sredi prihodnjega tedna, ko bomo v oddaji A propos, Umetnost! Objavili intervju z Oliverjem Frljičem.

Tokrat ekskluzivno objavljamo na nek način „ukradeni“ kratek pogovor z Radetom Šerbedžijo, ko smo posebej za Radio KAOS, v napol zamračenem in z gledališko atmosfero naphanim lokalu „čez cesto“, se pravi čez sprehajališče ob gledališču s povsem ustreznim imenom Kafe pri Zajcu, naleteli nanj in ga zmotili v nekem osebnem pogovoru. Pogovor je posnet v video tehniki, s telefonom tako nerodno, da se sogovornika bolj malo vidi. Se ga pa sliši. In ker je tak red v naši državi, smo pogovor seveda tudi prevedli. Potrdil je, zakaj je – kljub dovolj zgodnjemu vabilu odpovedal nastop na 15. in hkrati sklepnem večeru šansona La Vie en Rose Vite Mavrič, pojasnil, zakaj je prišlo do zapleta v zvezi z njegovo slovensko pokojnino in zagotovil, da letošnja jubiljena sezona njegovega gledališča Ulysses teče.

Šerbedžija si je oni večer tudi ogledal že omenjeno predstavo Trilogija hrvatskega fašizma. No, vsaj dva njena dela – za tretjega nismo povsem prepričani, da ga je videl tisti večer. Drži pa, da je 15.-a sezona gledališča Ulysses, ki se v poletnih in zgodnje jesenskih mesecih odvija na Brijonih, letos krepko in odločno zastavljena. Že sredi junija so uprizorili dramo Borne Vujčića ‘Pečat’, tudi Žig – po naše, študenta dramaturgije na Akademiji dramske umetnosti, ki ga je posvetil svojemu očetu, piscu in ustanovitelju gledališča Ulysses Borislavu Vujčiću. Že čez nekaj dni, 11. julija pripravljajo izjemen koncert ob 15- letnici Ulysessa, Odiseja 15, na katerem bodo ob Šerbedžiji med drugim nastopili tudi Josipa Lisac, Darko Rundek, Vlatko Stefanovski in Silence. Nekaj dni zatem bodo v izvedbi Istarskega narodnega gledališča iz Pule uprizorili Krležino Istrsko noč, 17. julija pa v izvedbi Jugoslovenskog dramskog pozorišta von Kleistov Razbiti vrč. To še zdaleč ni ves letošnji Ulyssesov program. Tik pred zaključkom letošnjih Dubrovniških letnih iger bodo Namreč prav tam gostovali s Kraljem Learom, ki ga režira Lenka Udovički in kjer v glavni vlogi nastopa kdo drug kot naš tokratni sogovornik.

V kavarnici in vinarnici Pri Zajcu in tam čez v reškem gledališču sem se oni dan zadrževal Andrej Pengov, spraševalec Radeta Serbedžije in avtor tega prispevka.