Ustvarjanje kot olajšanje… 3 zime (pred poletjem) v Mestnem gledališču Ljubljanskem

Barbara Hieng Samobor: 3 zime je čudovito napisana igra. Vsako poseganje z improvizacijo v besedilo bi bilo odveč. Glavnega lika v predstavi ni, ker gre za značilno »džezrsko« uprizoritev, z obilico možnosti za solistično improviziranje slehernega igralca pri oblikovanju posameznega lika. To je zgodba o štirih generacije žensk v zanje prelomnih letih 1945, 1990 in 2011; njihova hiša je ena od junakinj zgodbe - nema priča sodobne družinske sage, kot jo doživljajo ženske. Ampak slišali bomo tudi Ivico Račana na XIV. kongresu ZKJ.

Četrtkov večer bo tokrat na Velikem odru MGL namenjen zadnji premieri v sezoni 2015 – 2016. Videli bomo prvo slovensko in drugo svetovno uprizoritev drame 3 zime hrvaške avtorice Tene Štivičić, ovenčano z nagrado Susan Smith Blackburn 2015, ki jo v New Yorku podeljujejo najboljšim, v angleščini pišočim dramatičarkam z vsega sveta. Barbara Hieng Samobor je po daljšem premoru znova prijela za režijske vajeti in kot se izkaže v pogovoru za Radio KAOS, je ta odločitev prej kot slej impulz za sproščanje notranjih ustvarjalnih energij, ne pa naloga, ki bi obremenjevala njene upravljavske dolžnosti in delo umetniške vodje v gledališču. To je toliko bolj res, ker sta se, kot sta povedali že na torkovi novinarski konferenci, z dramaturginjo Evo Mahkovic, takoj navdušili nad tem izjemnim besedilom sodobne in našim krajem bližnje družinske sage.

Ob režiserki Barbari Hieng Samobor in dramatičarki Teni Štivičić so dramo 3 zime ustvarili tudi prevajalka Alenka Klabus Vesel, dramaturginjo Evo Mahkovic smo tudi že omenili, scenograf je Darjan Mihajlović Cerar, avtor glasbe pa Drago Ivanuša. Igrajo Jana Zupančič, Sebastian Cavazza, Tjaša Železnik, Tina Potočnik – v alternaciji z Ajdo Smrekar, Iva Krajnc, Jernej Gašperin, Uroš Smolej, Jette Ostan Vejrup v alternaciji s Karin Komljanec, Domen Valič, Gregor Gruden, Eva Jesenovec AGRFT in Mojca Funkl.

Za konec naj omenimo še projekt študentk in študentov podiplomskega študija na Oddelkih za industrijsko in unikatno oblikovanje ter za oblikovanje vizualnih komunikacij Akademije za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani, ki v avlo ob vhodu v MGL prinaša sijajno na podlagi njegovega najbolj znanega knjižnega portreta modernizirano podobo Williama Shakespeara. Pod mentorstvom prof. Eduarda Čehovina so v čast dramatikove 400. obletnice smrti ustvarili sestavljeno knjigo, v kateri je vsak od študentov sooblikoval njegov portret in v mozaik prispeval del njegovega obraza z dvema likovnima rešitvama formata A4. Na prvi so z oblikovalsko-ilustrativno rešitvijo po lastnem izboru interpretirali vsak svoj fragment portreta Williama Shakespeara, za drugo stran pa so morali izbrati in tipografsko oblikovati Shakespearov citat, ki se z njihovo interpretacijo fragmenta vsebinsko ujema. Vsi fragmenti portreta v sestavljeni knjigi skupaj tvorijo billboard oziroma portret Williama Shakespeara v velikosti 251 x 189 centimetrov.

Z Barbaro Hieng Samobor sem se pogovarjal in prispevek posnel in pripravil za objavo – Andrej Pengov. V posnetku uporabljene fotografije z vaj za predstavo so delo Damjana Švarca, fotografije portreta Williama Shakespearea in njegove predstavitve na tiskovni konferenci pa nam je posredoval prof. Eduard Čehovin.