Včeraj zarana se je končal 54. Ljubljana jazz festival

Umetniška produkcija svetovne veljave tudi za slovenske glasbenike

V soboto, pravzaprav natančneje – včeraj tja proti jutranjim uram, se je končeval 54. Ljubljana jazz festival. V dneh od torka to nedeljskega jutra se je zvrstilo 20 dogodkov, od tega 16 dobro – od tega kar nekaj izjemno obiskanih, in odmevnih koncertov. Pravo malo presenečenje, zlasti za številne tujce, ki so obiskali Ljubljano – bodisi zaradi jazz festivala – bodisi, da zanj niti niso vnaprej vedeli, je bil sobotni dopoldanski nastop European Saxophone Ensembla, v katerem so sodelovali pihalci iz Irske, Belgije, Nemčije, Slovenije, Avstrije, Finske, Francije, Italije, Litve,Španija in Nizozemske s posebnim gostom – slovenskim mojstrom saksofona Boštjanom Simonom. Umetniški vodja saksofonskega big banda, ki deluje od leta 2008 in v katerem so glasbenice in glasbeniki od najstniških do zrelih mladeniških in tja do 30-ih let, je Francoz Guillaume Orti.

Zoprnemu vremenu navkljub, ki je v soboto popoldne in zvečer tlačilo ljubljansko ozračje, pa je bilo razpoloženje ob nizu koncertov v Klubu CD sijajno in pričakovati je bilo, da bo tako, ali še bolj uživaško in prešerno tudi ob večernem in nočnem nastopu dveh posebej strastno pričakovanih skupin. S četrtim nastopom na tem festivalu je večer začel trio v fokus postavljeni saksofonist in klarinetist Peter Brötzmann, s triom, ki sta ga sooblikovala še John Edwards, kontrabas in Steve Noble, bobni – to je sestav, ki je morda še najbližji Brötzmannovemu pojmovanju free jazza… Večer pa se je nadaljeval z Infinity Quartet featuringom saksofonista Davida Murraya – s pevko Macy Gray ter tremi mojstri klavirja, kontrabasa in bobnov – Hudsonom, Shahidom in Waitsom,

Če je bil Brötzmannov trio sprejet z nekaj manj publike in že kar standardno, saj so – tokrat v drugačni zasedbi in z drugačnim »instrumentarijem« odigrali v teh dneh festivalski publiki že prepoznano glavno vižo, nekoliko drugače zloženo v srednjem delu in seveda trenutku in navdihu ustrezno improvizirano ter pričakovano mojstrsko odigrano, je bil prvi del nastopa Infinity Quarteta Davida Murraya – s pevko Macy Gray, pravzaprav kar rahlo razočaranje. Zdelo se je, da so utrujeni, ja najbrž od potovanja ali drugih naporov ali pa, da so pozabili, da nastopajo pred skoraj polnimi Križankami zahtevne jazzovske publike. Ampak – hitro jim je »potegnilo« in drugi del nastopa so opravili slavi, imenu ter kraju in publiki pričakovano dobro, z nekaj zvezdniškimi vložki.

No, vendar stopimo kak dan nazaj, na Brötzmannov sredin koncert, pravzaprav na svetovno premiero koncerta Sax and Drums feat s saksofonistom Kenom Vandermarkom in bobnarjema Hamidom Draeom in Chadom Taylorjem, kar se je zgodilo dan po torkovi večerni otvoritvi razstave Brötzmannovih likovnih del v gradu Tivoli, kjer domuje MGLC.

Tik pred petkovim koncertom z naslovom Ilhan Erşahin’s Istanbul Sessions, kjer so ob vodji, ki je mojster saksofona, nastopili še basist Alp Ersönmez, bobnar Turgut Alp Bekoglu in tolkalist Izzet Kizilin, pa smo se na kratko in posebej za Radio KAOS pogovarjali z Ilhanom Erşahinom.

Festival, za katerega si organizatorji ob denarni in še kakšni suši – zaslužijo vse priznanje – je bržčas povsem uspel. Programsko je bil tokrat morda zahtevnejši, organizacijsko dosleden in po odzivu publike celo nekaj nad pričakovanji. Medijsko je bil v tistem delu, ki ga pokrivajo elektronski mediji – morda malce premalo ambiciozen – vendar daleč od tega, da bi ne bil odmeven – četudi so bila v minulih 54-ih letih poletja, ko se je o tem festivalu več pisalo in govorilo – ne le v medijih, tudi med ljudmi. To so bili seveda časi, ko so bili geografski in ustvarjalni gabariti postavljeni drugače in ko je bila festivalska konkurenca v istem tednu ali nekaj manj dneh seveda opazno manjša…

Posebno pozornost bi bilo vsekakor nameniti nastopom slovenskih jazzovskih glasbenikov, o katerih bomo, če se bo v prihodnjih tednih pokazala priložnost, kaj več govorili v oddajah A propos: ob 15.h!
Nimamo sicer podatka o tem, kako se je odvil sklepni dogodek letošnjega festivala to je – nastop pianista Marka de Clive-Lowa z britansko soulovsko pevko Vanesso Freeman, ki se bi moral začeti v soboto takoj po polnoči, pa se je začetek prestavljal kar tja proti prvi nedeljski nočni /jutranji/ uri… Sprememba v urniku seje zgodila zaradi pravega jazzovskega razpoloženja, ki ga je ob koncu svojega nastopa ustvaril David Murray s svojim kvartetom in – s pevko Macy Gray in tako vsaj za pol ure podaljšal nastop, s katerega objavljamo nekaj ilustrativnih odlomkov.
Izbrane dogodke na 54. Ljubljana jazz festivalu je za Radio KAOS spremljal – Andrej Pengov.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *