V našo drugo oddajo iz letošnjega projektnega niza A propos, s katerim smo kandidirali na medijskem razpisu, smo se, tako, kot smo napovedali v nedavnem intervjuju z gospo Moniko Bohinec, v Trubadurju gostujočo mezzosopranistko, ki nastopa v vlogi Azucene, Manricove matere, povabili tenorista Branka Robinšaka. Prvak SNG Opera in Balet Ljubljana z izjemno mednarodno reputacijo in brez števila nastopi, v Verdijevem Trubadurju, ki ga je dirigiral Roberto Gianola, režirala pa Yulia Roschina, z vlogo Manrica obeležuje 40 let profesionalnega pevskega ustvarjanja in poustvarjanja. Že v naši prvi oddaji smo uvodoma podčrtali, da nam je Lorcina pesem, znamenita Mesečna romanca, ljubezenska poema, prišla prav pri snovanju iztočnic za to oddajo in ves letošnji projekt A propos – Zeleno, ki te hočem zeleno, čeravno se pesnik v njej ne ubada z vprašanji okolijske ogroženosti, z lepoto rodne Andaluzijske pokrajine, pač; Vendar naše izhodiščno vprašanje je – ali kultura, umetnost in znanost, zlasti v delu, kjer se najpogosteje dotikajo ali morda celo prekrivajo kakor koli vplivajo na našo postpandemično in v zadnjem letu tudi protivojno okrevanje in odpornost. Branka Robinšaka, smo, čeprav v dvomih, da v tednih in mesecih, ko obeležuje 40 let umetniškega ustvarjanja, sploh razmišlja o takih rečeh, že na začetku vprašali prav to. Torej: ali meni, da imajo kultura, umetnost in znanost, takšno, tolikšno moč ali vsaj opazen vpliv? Nadaljujte z branjem →
A propos
Zadnje objave
A propos: Zeleno, ki te hočem zeleno; CD je odporen, ustvarjalni organizem, s praskami…
|
Spoštovani in cenjene, to je Radio KAOS in oddaja A propos: Zeleno, ki te hočem zeleno, s katero kandidiramo na javnem medijskem razpisu Ministrstva za Kulturo RS; Načrtujemo (vsaj) osem oddaj v katerih bomo skušali odstirati plasti in načine kulture okrevanja Sveta po pandemiji in v razmerah, ki jih zaostruje vojna v Ukrajini; Naš prvi sogovorniki bodo ljudje, ki sooblikujejo življenje na poljih umetnosti, kulture, znanosti, raziskovanja in ki s svojim vsakdanjim ustvarjanjem in delom, produkcijo, iščejo in razpirajo poti do sonaravnega bivanja na tem vse bolj ogroženem planetu Zemlja. Naša prva gostja pa je gospa Uršula Cetinski, generalna direktorica Cankarjevega doma, kulturnega in kongresnega središča v prestolnici. To je ustanova, organizirana kot javni zavod, dejansko pa je organizem, ki je v letih pandemičnih ukrepov nenehno sproti skrbel za protivirusno varnost obiskovalcev in nastopajočih ter ustvarjal učinkovito odpornost tega ustvarjalnega in producentskega organizma; Tisto, kar je pustilo nekaj prask in kliče k pospešenemu okrevanju pa so okruški, ki so nastali zaradi kadrovskih premikov, pravzaprav fluktuacije določenih poklicnih skupin, za kar je bil vzrok in povod seveda covid. Ugotavljajo, da so zaradi takega pretehtanega ravnanja, potem, ko so se protipandemični ukrepi postopno rahljali, opuščali in končno tudi opustili, doživeli izjemen odziv publike, saj so v jesensko-zimskih mesecih in zimsko-pomladnih tednih zabeležili obisk nad vsemi pričakovanji. Tudi v primerjavi s podobnim ustanovami po Evropi in v Svetu. Nadaljujte z branjem →
Objavljeno pod oznako: A propos
A propos: Kultura za popolno okrevanje z Majo Gal Štromar
|
Z dramateso, igralko, režiserko, skratka – z vsestransko umetnico Majo Gal Štromar, ki je tudi pesnica, pisateljica (avtorica 15-h knjig), prevajalka, gledališka pedagoginja, diplomirana romanistka ter diplomantka Mednarodne šole za gledališče Jacquesa Lecoqa v Parizu, sva se minulo jesen našla po nekem nenavadnem naključju, ki ga gre pripisati super volilnemu letu; Ni namreč veliko manjkalo pa bi se našla na listu papirja, kamor so letošnji politični zmagovalci zapisovali imena kandidatov za volitve v mestni svet; K sreči – tako zdaj zatrjujeva v en glas – je bila komunikacija pripravljavcev tistih seznamov tako nikakršna, zagotovo pa hudo nerodna, da sva se od tam odmislila že po prvem, morda drugem koraku; Bila pa je to priložnost za intervju v oddaji iz niza A propos, kjer se prepričujemo, da sta umetnost in kultura morda pravi dejavnosti za popolno (postpandemično) okrevanje. To ni bilo njeno prvo srečanje z našim uredništvom in radijem; Aprila 2014 so bili zanj krivi njeni Podatknjenci, kakih 64 mesecev kasneje pa njena monodrama o v neskončnost oceana ali neba poleteli pilotki Amelii E., ki so jo z Zvezadno Mlakar in v režiji Doriana Šilca, uprizorili v ljubljanski Mali Drami; In tam, v Drami, točneje v Drama Kavarni smo na Miklavževo oddajo tudi posneli. Pričakala me je z dvema (od skupaj petnajstih doslej izdanih) njenima avtorskima knjigama – drugi del Sedmih kg do sreče in Lju.beznica ali Svetloba po dekretu, opasano z ordenskim trakom Nagrade Puertoluce. Razšla sva se z obljubo, da v dodatku posneti pogovor o njeni monokomediji Absurdanija d.o.o. objavimo v januarju, ko se s to predstavo odpravlja v Novo mesto a sem po pregledu posnetega gradiva ugotovil, da sem jo pozabil vprašati nekaj za tokratni niz oddaj A propos pomembnih reči.. Npr. Nadaljujte z branjem →
Objavljeno pod oznako: A propos
A propos: Kultura za popolno okrevanje; Slovenski mladinski orkester z mladimi Ukrajinci in Kranjčani v Križankah
|
Po poletnem premoru se z oddajo A propos: Kultura za popolno okrevanje, ki jo tokrat pripravljamo s pomočjo in podporo Vzajemne zdravstvene zavarovalnice, premikamo s kulturo in umetnostjo na rob, ki močno presega delovanje in učinke covidne pandemije in katere posledice so nas navedle, da se lotimo v tovrstnih oddajah obravnavanih vsebin. Tokrat segamo na sam rob vojne v Ukrajini in hkrati v središče četrtkovega dogajanja na Festivalu Ljubljana. Naša sogovornica je Živa Ploj Peršuh, dirigentka Slovenskega mladinskega orkestra, v katerem tokrat sodelujejo tudi nekateri mladi ukrajinski glasbeniki in ki so z njenim in njenih sodelavcev prizadevanji ter takojšnjo akcijo po agresiji na Ukrajino, omogočili več kot stotim mladim Ukrajincem, članom njihovega mladinskega simfoničnega korpusa in nekaterim njihovim spremljevalcem umik na varno, v Slovenijo. Za četrtkov koncert, ki bo v letnem gledališču Križanke v okviru prireditev 70_Festivala Ljubljana pa je Slovenski mladinski orkester pripravil zanimiv spored, ki so ga dirigentka in njeni sodelavci pripravili v sodelovanju z vsestransko, predvsem pa glasbeno izjemno ustvarjalno družino Kranjčan. To je, spoštovane in cenjeni, še ena od oddaj iz niza letos dokaj okrnjenega projekta A propos, ki smo ga v upanju, da je s pandemijo covida-19 že konec, naslovili Kultura za popolno okrevanje. Nadaljujte z branjem →
Objavljeno pod oznako: A propos, Slovenski mladinski orkester, Ukranina, Živa Ploj Peršuh
A propos: Kultura za popolno okrevanje; Lajka kot dama in potepuh v MGL-jevem kozmomjuziklu
|
Spoštovane in cenjeni, to je oddaja A propos – Kultura za popolno okrevanje. Nastajala in nastala je na prehodu iz zoprnega leta 2021 v zdaj že skoraj dva tedna mlado dvajsetdvaindvajseto, katerega začetki v pogledu skozi covidno prizmo niso nič kaj obetavni; z nadaljevanjem tega leta pa kaže, da še nekaj časa ne bo nič boljše od prejšnjega. Oddajo pripravljamo ob podpori nekaterih podjetij, ustanov in organizmov, med katerimi tokrat posebej omenjamo BTC, Vzajemno, ReproKolinsko, Intermatic, Delavsko hranilnico in grosupeljske Komunalne gradnje. Slovensko radijsko poslušalstvo je najbrž že pozabilo, da so Četrtkovi večeri domačih pesmi in napevov na prvem programu nacionalnega radia desetletja plenili zanimanje izjemnega števila publike, ki niso bili nujno zapriseženi navdušenci tovrstne glasbe. Mimogrede – ta oddaja je še vedno del železnega repertoarja in sodi med tiste, ki se ponašajo z najdaljšo tradicijo na sporedu glavne radijske postaje v deželi. Nadaljujte z branjem →
Objavljeno pod oznako: A propos
A propos: Kultura za popolno okrevanje; Dr. Danica Purg: IEDC je poslovna šola in galerija na treh stebrih – trajnostnem razvoju, umetnosti in etiki.
|
Spoštovane gospe, cenjeni gospodje, to je Radio KAOS in oddaja A propos: Kultura nove normalnosti, v kateri so naši sogovorniki ustvarjalni in vplivni ljudje, ki delujejo na področjih kot so umetnost, znanost, izobraževanje, raziskovanje, prodorno poslovanje in vzdržna, trajnostna proizvodnja, ustvarjanje novih možnosti in priložnosti za sonaravno in krožno gospodarjenje in kar je še takih reči. Skratka, to so ljudje, gospe in gospodje z mnogimi strokovnimi, vodstvenimi, voditeljskimi izkušnjami in/ali dobrimi idejami in projekti, ki jim krize, tudi ta, zastrupljena s pandemijo covida-19, pomenijo predvsem izziv pri iskanju odgovorov na razvojna vprašanja; Med ključnimi za naš niz oddaj A propos je vprašanje ali so lahko kultura, umetnost, znanost in raziskovanje pot do nove postpandemične normalnosti; Ali če se vprašamo retorično, morda celo utopično: ali so te dejavnosti v teh zastrupljenih časih lahko učinkovitejše kot vakcina? Naša tokratna sogovornica je gospa dr. Danica Purg, direktorica in ustanoviteljica IEDC Poslovne šole Bled. Pogovor z dr. Danico Purg, direktorico IEDC-Poslovne šole Bled, smo posneli nekaj dni pred praznovanjem 35. letnice te svetovno znane in mednarodno visoko uvrščene izobraževalne ustanove. Nadaljujte z branjem →
Objavljeno pod oznako: A propos
A propos: Umetnost za popolno okrevanje; Ko igraš Mozarta, si gol – ob upoštevanju PCT pa tudi zdrav, ozdravljen – in publika tudi.
|
Sogovornik Radia KAOS v tej oddaji A propos: Umetnost za popolno okrevanje je direktor Slovenske filharmonije Matej Šarc; Povod za ta pogovor je bila nedavna predstavitev nove sezone in njena otvoritev ter neke vrste obračun s prejšnjo – s pozitivnim izidom. Vse kaže, da kulturo vse bolj razumemo kot vakcino, umetnost – že njen najmanjši odmerek pa je lahko orodje in pot za popolno okrevanje; Ta naša oddaja ima tudi podnaslov – Kultura, umetnost, znanost in raziskovanje v novem, postpandemičnem svetu. Gledališča, tudi glasbena pa tudi koncertne dvorane se (končno) polnijo; medtem ko so ansambli ustvarjali kakor se je v stisnjenih covid okvirih pač dalo; V tem pogledu je ta oddaja zagotovo nastaja v pravem trenutku; Da so bili tudi v tem pandemičnem času v SF na pravi poti, na poti ustvarjanja za okrevanje; Razmeroma hitro so se prilagodili na delo v novih razmerah, kar so dokazali že z lansko, tako posebno – covid-19 sezono; Vse skupaj pa so povzeli in sijajno zabeležili tudi v dokumentarcu režiserja Primoža Zevnika; Posebnosti a tudi dosežkov ni manjkalo; O tem je z g. Šarcem najprej tekla beseda. Obljubili so nam, da nam bodo ta približno 20 minutni pregled lanske sezone, o katerem sva govorila, odstopila za predvajanje v našem programu in na naši spletni strani, ki je tako lahko zelo tehtno vabilo k spremljanju letošnjega repertoarja oz, programov, ja, in seveda tudi k vpisu abonmajev, katerim je namenjen pretežni del tega pogovora.Šest, morda bi jih lahko našteli celo sedem ali vsaj šest in pol abonmajev so označili z večini populacije v vsakdanjem življenju dobro znanimi tri-črkovnimi oznakami, kraticami, ki imajo v repertoarju Slovenske filharmonije seveda povsem druge pomene in vsebine. Prva, ki smo jo razčlenjevali je v zadnjem letu zagotovo najbolj v ušesih in vsak dan bolj pogosto uporabljana in v vsakdanjem življenju pa je že malce utrujajoča: PCT. Nadaljujte z branjem →