Impresionisti, pistatelj in dramaturg
|
V trinajstem letošnjem KAOSu v ateljeju smo s pomočjo dr. Barbare Jaki, direktorice Narodne galerije, zajemali iz zakladnice slovenskega impresionističnega slikarstva. V Obrekovalnici literatu Frančku Rudolfu skorajda nismo pustili do besede, saj je imel doslej v več kot 30 avtorskih projektih dovolj priložnosti za različne umetniške, publicistične, menedžerske in ne nazadnje tudi politične izpovedi . Doktor teatrologije, docent na Fakulteti za humanistične študije Univerzi na Primorskem v Kopru, dramaturg Slovenskega mladinskega gledališča v Ljubljani, Tomaž Toporišič, pa nam je predstavil razloge za Drugi festival SMG, ki se uradno začenja v petek.
Ob Stebru in pod njegovim kapitljem smo avtorico projekta Slovenski impresionisti in njihov čas 1890-1920, za katerega so ji pomagali izbirati slikarsko, kiparsko, fotografsko, grafično, knjižno in drugo gradivo Mateja Breščak, Mirko Kambič, Goran Milovanović, Marja Lorenčak, Alenka Simončič, Sarival Sosič, Andrej Smrekar in Nadja Zgonik, spraševali o tem izjemni, vsega občudovanja vredni razstavi. Postavila jo je Meta Hočevar, pri zbiranju gradiva, pripravi obsežnega in sporočilno izjemnega kataloga, pravzaprav impresionistični poligrafiji in spremljajočih programov pa so sodelovali še mnogi specialisti, strokovnjaki za posamezna področja ter nadvse prijazni lastniki oziroma imetniki nadvse dragocenih del slovenskih impresionistov.
V Obrekovalnici literatu Frančku Rudolfu skorajda nismo pustili do besede, saj je imel doslej v več kot 30 avtorskih projektih dovolj priložnosti za različne umetniške, publicistične, menedžerske in ne nazadnje tudi politične izpovedi kot scenarist, dramatik, pisatelj, pesnik, kolumnist, direktor nacionalnega radia ali kot strankarski aktivist in kandidat na lokalnih in nacionalnih volitvah. Vsemu navkljub pa smo mu dovolili, da pojasni nekaj literarnih prijemov v kriminalki, romanu, objavljenem ne tako davno nazaj, Tolmun na dnu reke in zgodnji pesniški zbirki Dež, ulice mesec. Ta Štajerec v Ljubljani, ped dvema letoma tudi kandidat za ljubljanskega župana, je od leta 1968 objavil izjemno obsežen ustvarjalni opus, ki se v statističnem poprečju eno delo in tri četrt na leto. Napisal jih je seveda več. Ne več, koliko. Jih pa še piše tudi dandanes, ko spoznava, da si včasih postavlja morda prezahtevne cilje.
Doktor teatrologije, docent na Fakulteti za humanistične študije Univerzi na Primorskem v Kopru, dramaturg Slovenskega mladinskega gledališča v Ljubljani, Tomaž Toporišič, pa nam je predstavil razloge za Drugi festival SMG, ki se uradno začenja v petek s predstavo Tene Štivčić in Matjaža Pograjca – Fragile! Z Andrejem Pengovom, avtorjem oddaje in spraševalcem, sta govorila tudi o pomembnejših programskih poudarkih, beseda pa je nanesla tudi na preduverturno predstavo Malfi, režiserja Ivana Taljančića in dramaturginje Simone Semenič, za katero sta kot literarno podlago uporabila dramsko besedilo klasične jakobinske tragedije Johna Websterja Vojvodinja Malfijska, o čemer sicer podrobneje govorimo v posebnem prispevku.