Pesmi z drugega brega, Saša Tabaković in prijatelji.
|
Zadnji dnevi leta so polni dogodkov, kot da bi ljudje hoteli postoriti vse, kar še nismo uspeli spraviti pod streho iztekajoče se letnice; Nekako tako je tudi v gledališčih, kjer pa se na trenutke zdi, da si programska vodstva prizadevajo to predbožično in predsilvestrsko norenje upočasniti, umiriti z izbranim, premišljenim programom. Nekaj podobnega se je, kot vse kaže, posrečilo tudi ljubljanski Drami, kjer so za zadnji nedelji tega leta pripravili koncerta polna s strastjo napolnjene liričnosti, poetičnosti in predanosti lepoti besede in glasbe; V sklepnem zvočnem srečanju z lepo umetnostjo, božajočo besedo in glasbo bo zadnjo decembrsko nedeljo nastopila skupina Bossa de Novo, o čemer smo s Primožem Vitezom, njenim prvakom, v četrtek že govorili na Radiu KAOS; Posnetek bo na tem mestu objavljen v prihodnjih dneh; že to nedeljo, dvaindvajsetega decembra pa so za sedmi letošnji koncert v programskem nizu Drama Akustika priravili Pesmi z drugega brega.
Čeprav ima za seboj skoraj cel poslanski mandat politične kariere, naslov tega koncerta ni v ničemer povezan s tem delom nedavno preteklega življenja Saše Tabakovića, ki s tem nastopom nadaljuje in nadgrajuje glasbeno sodelovanje s priznanimi glasbeniki, vituozi, Janezom Dovčem, Boštjanom Gombačem, Goranom Krmacem, Vasilijem Centrihom in Robertom Piklom; Drugi breg so tokrat pokrajine prek Mure, Drave, Donave in kulturno izročilo narodov Panonske nižine, krajev in pokrajin, kamor seže tudi del njegovega mladostniškega rastja in korenin njegovih prednikov; Pesmi narodov in narodnosti teh pokrajin, vsaj petindvajset različnih jih je tam mogoče našteti, so posebna zmes otožnosti in prešernosti; zlite so v nepregledno ravnico med velikimi rekami. Tja segajo izročila izjemnega kulturnega bogastva Prekmurja, Medžimurja, Slavonije, južne Madžarske, Bačke in še vedno srbske pokrajine Vojvodine. To bo celovečerni, kako poldrugo uro trajajoči koncert pesmi v izvirnih jezikih ali narečjih in z urbanim etno-džez pridihom. Za nekaj več podrobnosti in za razkrivanje predkoncertnega vzdušja se je Sašom Tabakovićem pogovarjal Andrej Pengov. V spletni različici prispevka so uporabljene fotografije iz arhiva Drame, ki jih je posnel Peter Uhan.