Temno-svetle slike v dvoranah in po spletu: 24. FDF

Štiriindvajseta izdaja Festivala dokumentarnega filma bo tokrat hibridna; dobri dve tretjini od skupno 25 filmov, ki si jih bo mogoče ogledati v treh kinodvoranah, bo dostopnih tudi prek spleta. Prva projekcija je na sporedu jutri, 9. marca četrt čez peto popoldne v Kosovelovi dvorani Cankarjevega doma.

Kot prvega v programu letošnjega FDF si bo moč ogledati italijanski film Futura iz sekcije Intimni in globalni portreti, po uradni večerni otvoritvi pa bo na sporedu slovensko-srbsko-kosovsko-črnogorski  dokumentarec Marije Zidar z naslovom Odpuščanje, eden od petih iz tekmovalne sekcije; Začne se torej jutri, devetega marca.

Letošnji FDF – za razliko od lanskega, ki je bil v celoti na spletu – poteka deloma v hibridnem formatu, vendar je možnost ogleda na zahtevo, torej od doma ali kje od drugod, zgolj alternativa, saj si bo 25 filmov mogoče ogledati v 38 projekcijah v treh kinodvoranah: CD – Kosovelova dvorana, Kinodvor in Slovenska kinoteka, dobre dve tretjini pa bo mogoče videti tudi na daljavo. Lani si je prek spleta ogledalo 3.000 ljubiteljev dokumentarcev tega svetovno že zgledno uveljavljenega festivala, kar je dober rezultat, pravijo v CD, letošnja pričakovanja pa so vsaj tolikšna.

V nadaljevanju objavljamo skoraj dobesedni video zapis z novinarske konference, na kateri so direktorica Cankarjevega doma Uršula Cetinski, programski direktor festivala Simon Popek in Taja Premk, vodja programa komunikacij in organizacije dogodkov Amnesty Internatinal Slovenija, katerih nastope je povezovala Janina Pintar, ki v Cankarjevem domu vodi promocijske projekte za področje filma in humanizma, podrobno predstavili 24_FDF.

Letošnji FDF bo v sredo, 16. marca zvečer sklenil slovensko-avstrijsko-finski film Haidy Kancler Smučarske sanje, prav tako iz sekcije Intimni in globalni portreti. Vendar bo dan po tem v Kosovelovi dvorani še izredna post-festivalska projekcija ukrajinsko-latvijsko-nemškega dokumentarnega celovečerca Ta dež ne bo prenehal, ki pripoveduje zgodbo dvajsetletnega Kurda, ki iz sirskega pekla beži v takrat domnevno varno Ukrajino, kjer ga zajame nov vrtinec  spopadov. Denar zbran od prodaje vstopnic za projekcijo filma ukrajinske režiserke Aline Gorlove organizator namenja ukrajinskim filmskim ustvarjalcem, ki ostajajo v domovini in dokumentirajo vojno.

Novinarsko konferenco sem za Radio KAOS spremljal Andrej Pengov.

Leave a Reply

Your email address will not be published.