Ennio Morricone: Mistična kantata nocoj na odru Križank

S Kantato »Praznina polne duše« Ennia Morriconeja bodo letošnje prireditve ljubljanskega festivalskega poletja dosegle enega svojih programskih vrhuncev. Mistično besedilo Francesca de Melise je Morricone uglasbil tako, da je najprimernejše okolje za njeno izvedbo katedrala s tremi ladjami, v katerih so po posebnem premisleku razporejeni inštrumenti: dva klavirja, lesena prečna flavta, godala, pet trobent, pet pozavn in pet rogov ter tolkala. V zborovskem partu se je navdihoval pri gregorianskem koralu, organumu in razviti resesančni polifoniji. Pevski del bo izveden z več glasovnimi skupinami, zbori ali zborčki.

Po predstavitvi bistvenih poudarkov in nastajanja tega velikega dela, mojster je kantato pisal deset mesecev, je svojo zgodbo o sodelovanju z Morriconejem povedal tudi avtor besedila de Melisa. Kantata je bila napisana v počastitev tisočletnice katedrale v Sarsini, na pobudo Festivala Emillia Romagna, s katerim Ljubljanski festival že dolgo sodeluje. Orkestru Roma Sinfonietta bo dirigiral skladatelj osebno: Ennio Morricone. Njegov nastop in pojasnila avtorja besedila na današnji zadnji novinarski konferenci letošnjih poletnih festivalskih prireditev bomo v video formatu objavili v nadaljevanju našega sporeda, zdaj pa smo pripravili pogovor Andreja Pengova z direktorjem Festivala Ljubljana in programskim vodjo Darkom Brlekom.

Naj vam za zaključek tega prispevka, ki ga je pripravil Andrej Pengov, povemo, da pripravljamo tudi video posnetek današnjega Morriconejevega in Melisijevega nastopa na, pravzaprav – v Pleklenskem dvorišču Križank. Posneli pa smo tudi ekskluzivni pogovor s Tomažem Pandurjem pred njegovo slovensko premiero Nevarnih razmerij, ki bodo na sporedu ljubljanskih Križank prve tri septembrske dni in ki jih je naslovil z dobo, v kateri so nastala: Barok.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *