Glasba Radia KRIČAČ: upor in svoboda kot vrednoti!

Sergej Ranđelović, glasbenik, sooblikovalec glasbene podobe Radia Kričač: Všeč so mi stvari, ki niso najbolj v trendu; to je zagotovo slovenska glasba in je tudi Osvobodilna fronta. Sem revolucionar. Zdravljica je na prvem mestu, ker se mi zdi, da njenega besedila ne razumemo najbolje; vsaj ne povsem in v celoti. Ne le da ne razumemo besedne zveze »vsi narodi«, že v lastnem narodu ne razpoznamo vseh barv in njihovih odtenkov, da bi slišali in uglasili vsaj kak ton zvoka za razpoznavni zven vsaj ene iskre domačega ognjišča. Imamo najstarejše najstarejšo piščal in najstarejše kolo na svetu, pa ne vemo, kaj bi z njima...

Program Radia Kričač letnik 2016 je glasbeno opremil, vsaj v njegovem dobršnem delu, Sergej Ranđelović, tolkalist, vokalist in skladatelj, ki nastopa z različnimi glasbenimi skupinami. Gotovo jih poznate… Morda ne vseh po vrsti, no nekatere od njih pa zagotovo. To so res posebni glabeni ansambli, vsaj toliko nevsakdanji in izvrstni v zvočnem in produkcijskem načinu kot je Sergej glabeni čarovnik.

Bobnar. Pevec. Skladatelj. Igra v skupinah Elevators, Jararaja, Sedef, Kisha, Rotor. Nastopal je in nastopa tudi v gledaliških in filmskih predstavah. Gotovo se spomnite muzikala Patty Diphusa v njegovih dveh različicah, pa Stereotipa, Kralja Ojdipa, Estrelite. Posnel je več kot 80 plošč ali vseh tistih reči, kamor danadanes snemajo zvok. Sodeloval je z domačimi in tujimi izvajalci, med drugim z Elvis Jacksoni, The Walkaboutsi, Terra Folkom, Petrom Lovšinom, Dragom Ivanušo, Mitjom Vrhovnikom Smrekarjem, Vladom Kreslinom…

Bossa de novo, ki jo vodi Primož Vitez, bi ne bila to kar je, če ne bi bil njen stalni član tudi Sergej Ranđelović. Od konca marca naprej nastopajo v Cankarjevem domu v okviru letošnjega festivala Shakespeare za vedno – z izjemno glasbeno predstavo Shakesoneti. Pridružila sta se jim tudi, kot rad pove Sergej, sijajna Boris Cavazza in Urška Taufer. In tam bobna in poje tudi naš tokratni sogovornik, ki smo ga k pogovoru v programu Radia Kričač povabili tudi zato, ker je, kot rečeno, sooblikoval njegovo tokratno glasbeno podobo. Je namreč tudi izjemno predan zbirateljstvu glasbe in zgodb okrog nje. Zagotovo sodi med najboljše poznavalce glasbene produkcije in glasbenikov pri nas. Kako gresta vkup – recimo – klasična glasba in Sergej, tokrat nismo raziskovali, ampak tisto, kar nam je ponudil kot izbor za Kričača, je v pričujočem pogovoru tudi utemeljeval. Dogovorili smo se, da za skupno vsebinsko izhodišče: upor zoper zatiranja in podrejanja, pravica do življenja z lastnim delom in človekova svoboda kot univerzalna in zelo konkretna vrednota. Nasploh in vsak dan posebej…