Slovenska filharmonija: Sezona 2019/20 bo naklonjena mladim; Vpis abonmajev tudi v juliju.
|
Potem, ko so se, kot je na novinarski konferenci konec maja ob predstavitvi nove sezone Slovenske filharmonije podčrtala direktorica Marjetica Mahne, razmere v hiši umirile, vsi hišni korpusi in podporne službe delujejo dobro in usklajeno. Pred leti porušeno zaupanje je znova vzpostavljeno in dobro notranje sodelovanje je po svoje, tako je bilo takrat razumeti vse tri glavne nosilce programa in ustanove kot celote – ob Mahnetovi še oba umetniška vodji – orkestra Klemna Hvalo in zbora Boruta Smrekarja – vplivalo na upadanje števila abonentov; Celo več – samo lani se je njihovo število v primerjavi z letom poprej dvignilo za 269, kar se je poznalo tudi na prihodkih, to pa je omogočilo tudi razširitev repetoarja in na še več različnih programskih možnosti in izbire za različne okuse na področju klasične glasbe.
V teh dneh, ko so podaljšali obdobje abonmajskih vpisov vse tja do enajstega julija, so prepričani, da je napovedani program sezone 2019/20, ki zajema najpomembnejša dela – od baročnega festivala do sodobne glasbe – uspešno oblikovan; še posebej ob dejstvu, da se je sijajno »prijel« lani vpeljani družinski abonma, s katerim letos nadaljujejo. Tudi zato smo v studio Radia KAOS povabili Klemna Hvalo, pomočnika direktorice za orkester.
Večkrat nagrajeni (Prešernov sklad, Župančičeva nagrada, Betettova listina, Plaketa glavnega mesta Ljubljana) violončelist Klemen Hvala je po dodiplomskem študiju postal član Orkestra Slovenske filharmonije, nekaj kasneje tudi ustanovni član Komornega godalnega orkestra Slovenske filharmonije, katerega programsko vodenje je prevzel leta 2001. Pred poldrugim letom je prevzel vodenje hišnega orkestra, pri čemer mu bodo dosedanje izkušnje vodenja ansambla ter znanje, ki ga je pridobil pri z magistrskim študijem managementa na Fakulteti za družbene vede v Ljubljani, gotovo prišle zelo prav. Tudi o tem, a še zdaleč ne samo o tem smo govorili z našim sogovornikom. Neposredni povod je bila seveda napoved prihodnje koncertne sezone Slovenske filharmonije, ki jo bo poslej vodil gostujoči šef dirigent Philipp von Steinaecker iz nemškega Hamburga.
Če za to napovedno rabo video intervjuja navedemo samo dva glavna programska poudarka, postavljena v več ali manj ustaljena Oranžni in Modri abonma, naj zapišemo, da bo v prvem največje pozornosti deležen izjemen simfonični opus velikana dunajskega klasicizma Ludwiga van Beethovna ob njegovi 250-letnici rojstva, Modri abonma pa so v programskem smislu namenili glasbi kot jo je ustvarjal Lucijan Marija Škerjanc, s ćimer se bodo poklonili 120 letnici njegovega rojstva. Že na otvoritvenem koncertu v začetku septembra bodo njegov drugi del začeli prav s Škrjančevo simfonično pesnitvijo Mařenka.
Sklepni koncert Oranžnega pa bo konec maja prihodnje leto, utemeljen z mnogimi pomembnimi razlogi, nova izjemna priložnost za umetniške užitke ob klavirskih virtuoznostih Dobravke Tomšič Sebotnjak.
Vendar, kot že zapisano, navedeno je zgolj povzetek delčka zanimivega pogovora z Klemnom Hvalo, ki sem ga za Radio KAOS pripravil Andrej Pengov. V prispevku je uporabljen posnetek pročelja Slovenske filharmonije, delo Dunje Wedam, povzeta pa je s spletne strani te glasbene ustanove tako kot druge uradne fotografije.