A propos… Kultura in gospodarstvo: Plečnikovi mojstrovini – gledališče in zavarovalnica – SMG in ZT

Tibor Mihelič Sayed, direktor SMG: Sezono 2017-2018 označuje pomensko poslovenjeno in deloma prirejeno sporočilo skupine Radiohead s pesmijo No Alarms and no Surprises – Vse lepo in prav; Slovenci, tudi ko izrečemo kaj takega, zaradi nekakšnega nihilističnega odnosa tudi do izjemnih stvari in dosežkov, pogosto dodamo besedico, »ampak«, ki je s tem postala fraza. Nihilizmu, črnogledosti se v SMG v celoti odrekamo... Iskreno mislim, da biti Slovenec ni slabo in na to sem ponosen. V repertoarju te sezone na ironičen in tudi samoironičen način obravnavamo prav to črnogledost. Igrali bomo svetlobo. Našo metodo ustvarjanja programa bi lahko označili kot subverzivno afirmacijo, ki je v umetnosti pogosto uporabljena. Celotni pogon gledališča stane med 2,7 do 2,9 milijona evrov, sredstva za programe pa so od leta 2013 do letos padla za okrog 30%, masa za plače se je po odločbi ministrstva povečala, vendar je ne zagotavljajo v celoti, denarja za investicije in opremo pa ni. Z Zavarovalnico Triglav ne sodelujemo prvič, dobro se že poznamo, oboji upoštevamo poslovne oz. programske posebnosti drug drugega in natančno vemo, kako ustvariti sinergije. Luka Pušnik, Zavarovalnica Triglav, direktor službe za korporativno komuniciranje: Naš tržni delež v Sloveniji je okrog 37%, kar nas pozitivno preseneča pa je, da ima kar pol milijona Slovencev katerega od naših zavarovalniških kompletov, se pravi kombinacijo več zavarovanj hkrati, kar jim prinaša določene ugodnosti... V tej gledališki sezoni smo Slovensko mladinsko gledališče podprli pri njihovem projektu Bobri, s katerim nagovarjajo dokaj homogeno skupino obiskovalcev – pretežno so to družine z majhnimi otroki – ko tudi vstopnice izjemno hitro poidejo. V proračunu, ki ga namenjamo podporam v okviru družbene odgovornosti, je okrog 13% namenjenega kulturi, 75% športu, preostalih 12% pa drugim področjem. Doslej za tovrstne podpore ni kakih stimulativnih davčnih ugodnosti, ki bi spodbujale gospodarstvo, da podpore kulturo. Vsaka iniciativa v to smer bo vsekakor dobrodošla. V Zavarovalnici Triglav področju družbene odgovornosti namenjamo okrog dva in pol milijona evrov na leto; naša posebna skrb pa so Plečnikova palača, slikarske, kiparske, knjižne in druge umetnine v naši glavni poslovni stavbi na Miklošičevi cesti v Ljubljani ter v drugih enotah.

Tibor Mihelič Sayed, direktorSMG: Sezono 2017-2018 označuje pomensko poslovenjeno in deloma prirejeno sporočilo skupine Radiohead s pesmijo No Alarms and no Surprises – Vse lepo in prav; Slovenci, tudi ko izrečemo kaj takega, zaradi nekakšnega nihilističnega odnosa tudi do izjemnih stvari in dosežkov, pogosto dodamo besedico, »ampak«, ki je s tem postala fraza. Nihilizmu, črnogledosti se v SMG v celoti odrekamo… Iskreno mislim, da biti Slovenec ni slabo in na to sem ponosen. V repertoarju te sezone na ironičen in tudi samoironičen način obravnavamo prav to črnogledost. Igrali bomo svetlobo. Našo metodo ustvarjanja programa bi lahko označli kot subverzivno afirmacijo, ki je v umetnosti pogosto uporabljena. Celotni pogon gledališča stane med 2,7 do 2,9 milijona evrov, sredstva za programe pa so od leta 2013 do letos padla za okrog 30%, masa za plače se je po odločbi ministrstva povečala, vendar je ne zagotavljajo v celoti, denarja za investicije in opremo pa ni. Z Zavarovalnico Triglav ne sodelujemo prvič, dobro se že poznamo, oboji upoštevamo poslovne oz. programske posebnosti drug drugega in natančno vemo, kako ustvariti sinergije. Luka Pušnik, Zavarovalnica Triglav, direktor službe za korporativno komuniciranje: Naš tržni delež v Sloveniji je okrog 37%, kar nas pozitivno preseneča pa je, da ima kar pol milijona Slovencev katerega od naših zavarovalniških kompletov, se pravi kombinacijo več zavarovanj hkrati, kar jim prinaša določene ugodnosti… V tej gledališki sezoni smo Slovensko mladinsko gledališče podprli pri njihovem projektu Bobri, s katerim nagovarjajo dokaj homogeno skupino obiskovalcev – pretežno so to družine z majhnimi otroki – ko tudi vstopnice izjemno hitro poidejo. V proračunu, ki ga namenjamo podporam v okviru družbene odgovornosti, je okrog 13% namenjenega kulturi, 75% športu, preostalih 12% pa drugim področjem. Doslej za tovrstne podpore ni kakih stimulativnih davčnih ugodnosti, ki bi spodbujale gospodarstvo, da podpore kulturo. Vsaka iniciativa v to smer bo vsekakor dobrodošla. V Zavarovalnici Triglav področju družbene odgovornosti namenjamo okrog dva in pol milijona evrov na leto; naša posebna skrb pa so Plečnikova palača, slikarske, kiparske, knjižne in druge umetnine v naši glavni poslovni stavbi na Miklošičevi cesti v Ljubljani ter v drugih enotah.

Spoštovane in cenjeni! To je oddaja A propos; Kultura in gospodarstvo, ki je eden naših naj pomembnejših programskih projektov v tem letu in za katerega smo na javnem medijskem razpisu Ministrstva za kulturo Republike Slovenije uspeli pridobiti tudi nekaj podpore iz državnega proračuna; nastajala je, morda ne boste verjeli, skoraj tri mesece; S pripravami smo začeli že konec avgusta in prvi pogovor posneli že v začetku septembra; Direktor Slovenskega mladinskega gledališča nam je takrat predlagal, da drugega sogovornika poiščemo v Zavarovalnici Triglav; Seveda ne brez razloga; Neposredni povod so bili namreč Bobri. Konec januarja in v začetku februarja bo potekal že 10. ljubljanski festival kulturno-umetnostne vzgoje s tem imenom, v katerem se na različnih odrih v prestolnici v 14 dneh zvrsti po ducat predstav dnevno in ki ga obiščejo tisoči; Tudi prek petnajst tisoč otrok in njihovih staršev, zvečine iz Ljubljane in okolice a tudi od drugod; In tu sta naša največja zavarovalnica in svojevrstno, po svetu visoko priznano in mnogokrat nagrajeno gledališče, ki še vedno prepričljivo ostaja mladinsko, našla močan skupni interes in vsebino; Eno od ostrišč te oddaje pa je prav to in Luka Pušnik, direktor službe za korporativno komuniciranje v Triglavu nam v tej oddaji podrobneje razkriva razloge za to sodelovanje in motive za skupno, usklajeno nastopanje, ter artikulacijo skupnih interesov.

Naš prvi pa sogovornik je torej Tibor Mihelič Syed, direktor SMG, kjer so prvo septembrsko sredo predstavili letošnjo repertoarno sezono, ki prav zdaj raste že krepko proti njeni sredini. Naše prvo vprašanje se nam je postavljalo samo po sebi. Zdi se, da je tudi odmik, kot ga – zdaj že nekajkrat, zagotovo pa vsaj drugič zapored – za razliko od drugih gledališč – v Mladinskem, ki ni niti repertoarno in tudi ne v abonmajskem pogledu klasično gledališče, uvajajo prav tam, premišljena promocijska poteza.

Iz lastnih virov zagotavljajo manjkajoči del za plače in opremo. Iz leta v leto je težje. Kar zadeva morebitno drugačno razumevanje oblasti do financiranja kulture tudi neposredno s strani gospodarstva – tovrstne razprave so, zvečine sicer na akademski ravni, potekale že pred 20-imi in več leti – se ni spremenilo nič. Dokler bo kultura razumljena kot zajedalska dejavnost in strošek, bo tudi gospodarstvo zvečine – z nekaj izjemami – anemično do tega vprašanja, nam je med drugim povedal naš sogovornik iz Mladinskega gledališča.

Ko so snovali program te sezone – če v tem besedilu omenimo samo dva poudarka, za več pa je treba prisluhniti pogovoru v oddaji – so ob razmisleku o gledališki vzpostavitvi nove nacionalsocialistične revolucije, do česar jih je pripeljala zgodba Odila Globočnika, nacista iz Tržiča, kot pripoveduje direktor Mladinskega, so se z metodo Brechtovega potujitvenega učinka odločili, da se jasno opredelijo do tega vse bolj grozečega pojava. Vzpostavljajo tudi projekt Nova pošta, ki je zaživel pred 14 dnevi in ki za prihodnjih osem mesecev postaja gledališki laboratorij s tremi režiserji in skupino igralcev, ki se bodo odzivali na aktualne družbene dogodke.
S Tiborjem Miheličem Syedom smo govorili tudi o predstavi Slovenska popevka, ki se prav v teh dneh pogosto uprizarja v spodnji dvorani Mladinskega gledališča. Predstave so dobro obiskane in – govorim iz povsem lastne izkušnje – pretresljivo lepe. Ne; Pravzaprav so lepe in hkrati pretresljive. Več o Slovenski popevki v režiji Matjaža Pograjca in z izjemno zavzetim sodelovanjem, s predanimi nastopi otrok in mladih ljudi iz Centra za usposabljanje, delo in varstvo Dolfke Boštjančič v Dragi pi Igu, bomo govorili v prihodnjih dneh, ko v našem studiu načrtujemo pogovor z režiserjem te predstave.

Oddajo A propos… Kultura in gospodarstvo pa smo nadaljevali s pogovorom, ki smo ga dolgo čakali, vendar v dobrem razpoloženju vendarle dočakali. V imenu Zavarovalnice Triglav, ki se je, kot že zapisano in rečeno, odločila podpreti enega od ključnih projektov Slovenskega mladinskega gledališča, se nam je pridružil gospod Luka Pušnik, direktor službe za korporativno komuniciranje.

Naše prvo vprašanje je namenjeno njihovim glavnim dejavnostim nasploh, bolj kot posameznim produktom, o katerih tudi naši poslušalci in gledalci zvedo več in podrobneje po drugih poteh. Pri sodelovanju z Mladinskim gledališčem pa smo se poskušali osredotočiti na tisto glavno vsebino Zavarovalnice Triglav, ki je na nek način najbolj interaktivna s programom in dejavnostmi tega gledališča. Gre seveda za – tako po naboru predstav kot obisku – izjemen, zdaj že skoraj desetletje trajajoči mladinski gledališki festival Bobri. Začela sva z vprašanjem – ali je sploh kaj takega, kar v Triglavu ne morejo zavarovat.

Izteka se Plečnikovo, začelo se bo Cankarjevo leto in obe ustanovi – tako gledališče kot zavarovalnica – sta vsak na svoj način povezana z imeni obeh sijajnih mojstrov, umetnikov. Skupno pa jima je – ob vsebinsko-poslovnem sodelovanju, ki je bilo povod za to oddajo, tudi to, da obe živita, delujeta, poslujeta, ustvarjata v Plečnikovih zgradbah: Mladinsko v Baragovem semenišču, kjer so od letos, k sreči, urejena tudi lastniška razmerja, Triglav pa v palači najprej Vzajemne zavarovalnice iz leta 1900, nato DOZ-a – ali kako se je tisti zavarovalniški organizaciji takrat reklo, skratka, v nekdanji zavarovalniški palači, danes pa glavni poslovni stavbi, centrali Triglava.

Tudi o tem govorimo v oddaji A propos… Kultura in gospodarstvo, za katero smo na javnem medijskem razpisu Ministrstva za kulturo uspeli s kandidaturo za nekaj javnega denarja, s katerim je deloma podprt ta naš programski projekt. Pripravili so jo Urška in Aljaž Pengov Bitenc ter avtor oddaje, spraševalec in povezovalec Andrej Pengov. Naša sogovornika sta bila Tibor Mihelič Syed, direktor Slovenskega mladinskega gledališča in Luka Pušnik, direktor službe za korporativno komuniciranje v Zavarovalnici Triglav.

Za eno od prihodnjih decembrskih oddaj pripravljamo pogovor v enem od slovenskih izseljeniških društev iz frankofonskega okolja – ali pa – če se bo vse skupaj sestavilo malce drugače – soočenje z baročno glasbo in geslom, ki ga v zelo klasični formi najdemo v besedi Seviq. Je pa v pripravi še ena zavarovalniško-kulturna, tokrat likovna tematika, vendar je za podrobnosti še prezgodaj. Hvala za vašo pozornost in na svidenje!

A propos… Kultura  in gospodarstvo: Plečnikovi mojstrovini – gledališče in zavarovalnica – SMG in ZT A propos… Kultura  in gospodarstvo: Plečnikovi mojstrovini – gledališče in zavarovalnica – SMG in ZT A propos… Kultura  in gospodarstvo: Plečnikovi mojstrovini – gledališče in zavarovalnica – SMG in ZT A propos… Kultura  in gospodarstvo: Plečnikovi mojstrovini – gledališče in zavarovalnica – SMG in ZT A propos… Kultura  in gospodarstvo: Plečnikovi mojstrovini – gledališče in zavarovalnica – SMG in ZT

Oznake: