Vse sijajne stvari so (poslej) v Mali Drami

Uroš Fürst: V drami Vse sijajne stvari je glasba pomemben del pripovedi in je izjemno učinkovita pomoč v najtežjih osebnih trenutkih likov, ki tako ali drugače nastopajo oz. so v zgodbi omenjani. Vendar je glasba le delček tistega, za kar je vredno živet; ta predstava je seznam vsega sijajnega na tem svetu. Ta predstava je kažipot v smer empatije in ustvarjalnega procesa brez konfliktov.

Izjemno igro za dva, (ja, in za občinstvo tudi, kakopak), dramo s povsem realnim, stvarnim koncem tudi za današnji aktualni trenutek je Duncan Macmillan napisal že pred 10 leti; v Mali Drami smo jo v režiji Žige Divjaka videli v sezoni 2018 – 2019; Pljuča prinašajo zgodbo o mladem paru, ki se za starševstvo odloča tudi s premislekom o lastni odgovornosti do prihodnosti planeta.

Ta izjemna uprizoritev je, verjamemo, močan argument, da prvo slovensko uprizoritev dve leti mlajše monodrame tega sodobnega britanskega dramatika Vse sijajne stvari, pričakujemo s precejšnjo vznemirjenostjo; Ne samo zaradi besedila in avtorjeve odličnosti, temveč tudi zaradi  ekipe, ki se s tem besedilom spoprijema že skoraj poldrugo leto.

S prevajalcem in igralcem Urošem Fürstom smo se, posebej za Radio KAOS pogovarjali takoj po končani novinarski konferenci.

Vse sijajne stvari je režirala Nataša Barbara Gračner; to je njena prva režija v SNG Drama Ljubljana. Soavtor igre, je Jonny Donahoe, prevajalec drame in igralec v uprizoritvi je Uroš Fürst, asistent režiserke je Dimitrij Gračner, scenografija je delo Sare Slivnik, avtor glasbe, ki jo je v napotkih za uprizoritev v dobršni meri izbral že dramatik sam, je Martin Vogrin, lektorica je Tatjana Stanič, učitelj klavirja pa Joži Šalej. Strokovni sodelavec pri nastajanju te uprizoritve je psihiater Borut Škodlar. Ne brez razloga. V besedilo so namreč poleg gesel s seznama sijajnih stvari spretno vpletene tudi pomembne informacije o samomoru matere glavnega, brezimnega lika in njegovih vplivih, vzrokih in posledicah. Psihodrami se namreč pridruži psihoedukacija, kar je terjalo tudi strokovno pomoč pri nastajanju uprizoritve.

V prvi slovenski uprizoritvi monodrame Vse sijajne stvari igralec ne ostaja le na odru, temveč nastopa tudi med gledalci in nekatere nevsiljivo povabi k sodelovanju pri preigravanju situacij iz mladosti.

Za nenavadno dolgo nastajanje te uprizoritve pa je, to moramo podčrtati, da ne bi zašli na polje nepotrebnih nesporazumov, ključni razlog epidemija covida-19. Premiera je na sporedu  ta petek.

V prispevku, ki ga podpisujem Andrej Pengov, so uporabljeni posnetki z novinarske konference in fotografije z vaj; slednje so delo mojstra Petra Uhana.

Leave a Reply

Your email address will not be published.