Z omnibusom Sedem dni v novo sezono MGL. Najemgeelovec je Jure Henigman.
|
Sinoči so s krstno uprizoritvijo avtorskega projekta Katarine Morano in Žige Divjaka Sedem dni tudi uradno vstopili v gledališko sezono 2019/2020. Uprizoritev o sedmih trenutkih, sedmih po vsebini nepovezanih zgodb iz realnega življenja, tudi uprizorjenih, vsaj kar zadeva besedilo, zelo neposredno, v realistični estetiki izpovedanih, ki sodu počasi izbijajo dno, je režiral Žiga Divjak.
Osnova avtorskega projekta Sedem dni je občutek, da nam zaradi nenehne naglice, v kateri si poskušamo zagotoviti boljši oziroma mirnejši jutri, posamezen dan prepogosto spolzi iz rok. Predstava pripoveduje o življenju malih ljudi, ki se po najboljših zmožnostih trudijo preživeti iz tedna v teden, ob tem pa upajo, da ne bo tako tudi iz leta v leto. To je, so še zapisali v gledaliških gradivih, predstava o malem človeku, ki se mora kljub dejstvu, da svet, ki mu pripada, gotovo drvi v katastrofo, ukvarjati s svojim »vrtičkom«, ki že dolgo ne uspeva tako, kot je nekoč, če sploh je kdaj uspeval ali pa uspeva zgolj toliko, da mali človek ob njem z upanjem ali celo brez njega vztraja. Tako zelo se trudi preživeti, da skoraj pozabi, da morda niti ne živi.
Vsakdo v igralski zasedbi oblikuje sedem vlog, za vsako zgodbo eno in niti ena ni drugi podobna. Zahtevno delo oblikovanja sedmih povsem različnih značajev bodisi v formatu dvo ali več-govorov bodisi pretresljivega samogovora prepričljivo, na trenutke ultimativno, oblikujejo Jette Ostan Vejrup, Matej Puc, Mojca Funkl, Ajda Smrekar, Lotos Vincenc Šparovec in gostujoči Iztok Drabik Jug.
Za likovno podobo so poskrbeli scenografka Barbara Kapelj, kostumografka Tina Pavlović, avtor videa Domen Martinčič in oblikovalec svetlobe Boštjan Kos. Pri nastajanju uprizoritve so sodelovali tudi avtor glasbe Blaž Gracar, lektor Martin Vrtačnik in študijsko – kot asistent režiserja – Žiga Hren.
Po premieri smo k pogovoru povabili Žigo Divjaka, režiserja, ki je za svojo prvo uprizoritev v institucionalnem gledališču, to je bilo leta 2017 v Mladinskem, za delo Človek, ki je gledal svet, na Borštnikovem srečanju prejel nagrado za najboljšo režijo, leto pozneje pa je bila prav tam uprizoritev 6 v njegovi režiji in v koprodukciji Maske in SMG-ja razglašena za najboljšo uprizoritev v celoti. Sedem dni je njegova prva režija v MGL.
V navadi je, da po otvoritveni predstavi nove sezone v MGL podelijo Dnevnikovo nagrado najboljši ustvarjalki oz. najboljšemu ustvarjalcu v pretekli sezoni. Tokrat so jo podelili že dvaintridesetič in sinočni lavreat je dramski igralec Jure Henigman za tri igralske stvaritve, ki jih je ustvaril v pretekli gledališki sezoni. Odločitev Dnevnikove komisije, ki je presojala o možnih kandidatih, je predstavil Dnevnikov novinar Gregor Butala, sestavljali pa so jo še njegova stanovska in uredniška kolegica Maja Šučur, ki je komisiji predsedovala ter prevajalka Tina Mahkota in predstavnica gledalcev Marija Leskovar, utemeljili pa so jo s Heningmanovimi stvaritvami pri oblikovanju vloge Michonnina de la Briva v Balzacovi komediji Mercadet ali Poslovni človek, Marjana v drami Tih vdih Nejca Gazvode in Orgona v Molièrovem Tartuffu.
Pričakujemo, da nas bo Jure Henigman v prihodnjih dneh obiskal v uredništvu in nam razkril kaj, česar o gledališču in odrski umetnosti ter njegovem ustvarjanju gledališke iluzije še ne vemo.
Za Radio KAOS sem si dramo Sedem dni v samo enem večeru in slavje odrskega odličneža Jureta Heningmana ogledal Andrej Pengov. V prispevku objavljene fotografije z vaj za Sedem dni so delo Petra Giodanija, fotografije slavljenca pa so delo različnih avtorjev in so posnete za arhiv in rabo MGL.