A propos ob 15h: Vinilka vrača udarec
|
V tokratno oddajo A propos: ob 15h smo povabili skladatelja Boštjana Perovška , ki trenutno živi v Mačah pod Storžičem. Boštjan Perovšek je izdal nov album Bio, Industrial Acoustica (green). Pod A propos se tokrat podpisuje ekipa Radia KAOS v sestavi Aljaž Pengov Bitenc, Franci Kapler, Urška Pengov Bitenc in Andrej Pengov. Pripravili in realizirali smo jo s pomočjo javnega denarja, ki ga prek javnega medijskega razpisa zagotavlja Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije.
Boštjan Perovšek, glasbenik, skladatelj in oblikovalec zvoka, sklada eksperimentalno, elektro akustično glasbo. Njegova posebnost je ustvarjanje bioakustične glasbe, ki temelji na zvokih živali, posebno žuželk. Igra tudi s skupino SAETA, ki izvaja eksperimentalno glasbo in nastopa samostojno. Poleg tega ustvarja glasbo za film, gledališče, performanse in multimedijske inštalacije. Ustvarja tudi zvočne prostore (soundscapes) za muzeje in galerije. Izdaj je več CD-jev; samostojno in s skupino SAETA. Na njegovem prvem vinilnem LP-ju „Bio, Industrial Acoustica (green)“ se nahajajo skladbe iz opusa bioakustike in urbanega hrupa. Album med drugim lahko kupite tudi na itunes.
Boštjan Perovšek je začel javno nastopati s samostojnimi projekti, predvsem pa v sodelovanju s skupino za eksperimentalno glasbo SAETA leta 1976 (nastopi na Bienalu modernih umetnosti v Parizu, na Štajerski jeseni v Gradcu, v Cankarjevem domu v Ljubljani, na evropskem festivalu minimalne glasbe v Beogradu, v večpredstavnih centrih v nekdanji Jugoslaviji in Evropi, na odprtju grafičnega bienala Ljubljana 1981, v radijskih oddajah). To obdobje traja nekako do leta 1986. Po tem letu v glavnem nastopa samostojno. Med obsežnejše in več medijsko zastavljene projekte zadnjega obdobja sodi sodelovanje v okviru mednarodnega projekta BorderLife (Breitenfurt pri Dunaju in v okviru Štajerske jeseni v Gradcu, Avstrija 2002) s prostorsko zvočno akcijo Stražarji časa – Železna nit, ki se ukvarja s problemom prestopanja mej med resničnim in namišljenim.
Je tudi avtor glasbe za filme in scenska dela. V letih 2007 in 2008 je sodeloval pri produkciji dokumentarnih filmov, ki so nastajali v glavnem v okviru nacionalne TV SLO. Tako so se predhodnim filmom Šum Kosovela in Diptih o konjih pridružili še štirje novi v produkciji TV SLO Sevanja, Izzven, Za podobo vidnega in Jelenk – sveta gora starovercev. V filmu Izzven je govora tu o njem samem, kot raziskovalcu zvoka in komponistu, kar je svojevrstni odmev na njegovo glasbeno ustvarjanje. Poleg teh je sodeloval še pri manjših video produkcijah, med katerimi izstopa film Gozd v srcu Evrope, za katerega je prispeval glasbo in celotno zvočno podobo.
Album Bio, Industrial Acoustica (green)“ je zvočna mojstrovina, ki poslušalca nagradi z izrednim občutkom prisotnosti ritmov in valovanja narave. Je ena tistih izrednih plošč slovenskih umetnikov, ki dokazujejo izvirnost domače umetnosti. Kar je domačijskega na njej, pa je dejstvo, da Slovenija slovi zgolj po lepoti narave. Sicer pa so zvoki na to ploščo prišli iz različnih koncev sveta. Jo skrajno priporočam v poslušanje. Album s tako uspelim ovitkom je lepo držat v roki. Če se še spomnite, da obstajajo lepi predmeti, recimo LP ji.