A propos, Človek: Sredi enaindvajsetega festivala Ex Ponto

Damir Domitrovič: Švejk je bil senzacija, tak bo tudi Amarillo v nedeljo v APT

Tudi v današnji oddaji A propos, Človek!, smo se srečali in pogovarjali s človek iz ne tako velike množice ljudi, v kateri se sem in tja pojavijo tisti, ki so polni energije,
ustvarjalnosti, umetniškega in raziskovalnega ter organizacijskega zanosa. Pripravili smo jo z našimi stalnimi sodelavci in s podporo, ki jo s sredstvi iz javnega medijskega razpisa zagotavlja Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije.

Po 20-ih letih in če mu prištejemo še letošnje 21-to, saj smo že na polovici programa, je to že zelo dobro poznan in prepoznan odrski festival se zdi, da je njegova edina tradicija to, da je in da se ne more in noče znebiti statusa nekakšnega azila za pregnane ustvarjalce Južne, ja tud Srednje Evrope in Balkana, kar izhaja še iz – z vojno zapackanih in okrvavljenih časov – teh, nekdaj skupnih prostorov.

Zakaj, je zdaj po teh, že slavnih letih in dosežkih, znova graditi mostove… Z motom Novi mostovi – gledanje naprej ali oziranje nazaj so namreč »opremili« letošnji festival.. V tem slovenskem družbenem prostoru je bila ta parabola z mostovi že večkrat kar grdo zlorabljena…. V politiki, seveda! V kulturi pa ja menda prav zato neradi uporabljamo? Tudi zato smo tokratnega sogovornika v oddaji A propos: Človek, predsednika Kulturnega društva B-51 in direktorja projektov Damirja Domitrovića prašali, zakaj spet ali sploh (znova) mostovi?

Letošnji 21. EX PONTO nadgrajuje poslanstvo na področju vsebin, aktualnosti in specifičnosti glavnega mednarodnega gledališkega programa, dopolnjuje svojo programsko ponudbo z uvajanjem dokumentarnega filma, odpira nova geografska območja sodelovanja ter razkriva nove programe in uspehe na temeljih večletnega mreženja svojih mednarodnih kulturnih povezav. Zakaj film? Je gledališča zmanjkalo ali ga zmanjkuje?

Ex ponto – danes v polnem zamahu…? Beremo v vaših sporočilih za javnost… Današnja sreda je programsko res malce drugačna od prejšnjih in prihodnjih festivalskih dni. In to je bil le razlog več za podrobnejši pogovor o že realiziranem, o današnjem in nocojšnjem programu in o dogodkih v preostalih dneh do konca festivala, ki se bo končal v nedeljo v Novem mestu v Anton Podbevšek teatru z mehiško predstavo Amarillo.

Kar nekaj časa in prostora sta sogovornika namenila otvoritveni predstavi narodnega gledališča iz makedonskega Prilepa Švejk v drugi svetovni vojni Bertolda Brechta in v režiji Martina Kočovskega. To je bila namreč presenetljiv gledališki, scenski, gibalni in plesni dogodek. Za uživanje tudi razvajencev..

In tu je še najpomembnejše kodno ime, šifrirana oznaka ali vsaj kratica NETA. Kaj vse je povezano in spravljeno v njej? Podpira ga Evropska unija za prihodnja tri leta.

Damir Domitrović je človek, ki je že 21 let v isti zgodbi? In koliko je še drugih? Koliko jih je letos, koliko in kdo vse so (najpomembnejši) vsa ta leta? Počutje doma ni najboljše a ga rešuje malo širša optika. Kako značilno!

Tudi to oddajo, ki smo jo pripravili in realizirali s pomočjo sredstev Ministrstva za kulturo Republike Slovenije so pripravili sodelavci Radia KAOS Aljaž Pengov Bitenc, Nina Radoš in Urška Pengov Bitenc. Avtorsko jo podpisuje Andrej Pengov.

Play

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *